Skip to main content

Geluidsonderbrekingen.... Ziggo Next CEC probleem terug?

  • 29 May 2024
  • 1 reactie
  • 80 Bekeken

Al eens in een ander topic naar voren gebracht door iemand(4 jaar geleden) maar ik heb c.a. 3 x per uur haperend geluid met een Beam (Gen 2). Dit probleem deed zich zowel voor tijdens TV kijken als het kijken naar streams van Netflix, Amazon, etc.

Ik dacht eerst dat ik er van af was maar het is toch weer terug. Probleem is dat toen het probleem er kwam er van alles speelde, updates van Sonos, van de firmware van mijn TV, van Ziggo, etc… Ik heb met Phllips contact gehad (daar wilde ze een video van mijn geluidsprobleem hebben of ze namen het geheel niet in behandeling) 🤔 Dat heb ik maar laten zitten.. wat een onzin. Ik kan me voorstellen dat dat handig is bij een beeldprobleem maar bij geluid… er valt ook niks te zien, beeld loopt gewoon door. Ik ga echt niet een uur voor de TV zitten om te filmen wanneer het gebeurt en dan met een video editor..etc, ja daag. Goed..nooit geen Philips meer maar dat terzijde.

WiFi probleem kon eigenlijk niet. Tijdens het streamen van muziek geen probleem, niets. Ik bedacht me ineens dat er iets naar de HDMI poorten gestuurd werd en dat kan maar 1 ding zijn: mijn Ziggo Next die behalve de Beam ook aan een HDMI poort van de TV hing. Ok, onmiddelijk de eenknops afstandsbediening uitgezet, dus TV en Next kastje moeten nu onafhankelijk aan en uit worden gezet. Netflix opgezet en Next kastje uit (Ik gebruik sowieso de Ziggo apps niet vanwege beperkte beeld/geluids support maar de interne van mijn Philips (Android) TV)).  Wat denk je? Zodra het Next kastje uitstond waren de geluidsonderbrekingen niet meer aanwezig. 

Dit schijnt een aantal jaren geleden ook een probleem te zijn geweest maar dat is toen opgelost door Ziggo. Schijnbaar is dit weer actief geworden in de laatste update van de Ziggo Next. Weet niet hoe snel ze dit gaan oplossen maar ik heb een CEC killer (5 euro) gekocht die ik tussen de Next en de TV ga plaatsen want ik zal het Ziggo kastje toch moeten gebruiken als ik gewoon TV zenders wil kijken. Hoop dat dat helpt.

Heel verhaal maar misschien zijn er meerdere mensen die dit probleem nu ervaren en heb je er wat aan.    

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

1 Reactie

Reputatie 4
Badge +1

Schuldige was inderdaad Ziggo Next kastje (5.10 versie firmware)  Gisteren CEC killer tussen Next en TV geplaatst en geen onderbrekingen meer!  Simpel dingetje waarbij pin 13 niet werkt. Verder geen invloed op beeld/geluidskwaliteit.