Beantwoord

Geluid van de TV over de playbar.

  • 10 November 2023
  • 4 reacties
  • 106 Bekeken

We zijn overgestapt van Ziggo naar Delta internet en nu hebben we een probleem met het geluid van de TV. Bij Ziggo ging het geluid van de TV (als je de TV aanzette) automatisch via de playbar met een optisch kabeltje en je kon het volume regelen met de afstandsbediening.

Na de installatie van de digitale receiver van Delta verloopt het geluid nog steeds via de playbar, maar moet ik het volume regelen met mijn smartphone; het werkt niet meer met de afstandsbediening en dat vind ik erg onhandig. Bij Delta helpen ze me niet verder; het is mijn probleem wordt daar gezegd. Ik heb al gebeld met Sonos, maar daar wisten ze het ook niet.

Destijds heeft een handige Ziggo-monteur het voor me ingesteld, en ik zoek nu een handige jongen die me kan helpen of die het voor me in kan stellen. Als je het wilt komen doen wil ik ook betalen voor de service.

icon

Beste antwoord door 106rallye 10 November 2023, 16:38

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 7

Dat moet je toch ook zelf kunnen. Welke afstandsbediening gebruik je? Die van je TV (dan zou er eigenlijk niets veranderd moeten zijn) of die van Delta?

Volg eens deze handleiding: Je home cinema van Sonos bedienen met je afstandsbediening | Sonos

Dankuwel voor de reatie, maar als ik het zelf zou kunnen, dan had ik al gedaan 🤣. 

Zonder gekheid: de monteur van Delta lukte het ook niet. Ik gebruik de ab van Delta.

Destijds bij de Ziggo moest de sonos opnieuw ingesteld worden nadat we een andere digitale receiver kregen. Nu heb ik denk ik hetzelfde probleem. Ik heb je handleiding gevolgd, maar ik kreeg de melding in de sonos app dat de ab al geïnstalleerd was, en dat klopt want dat had de monteur van Delta al gedaan.

Een handige jongen of goede monteur heeft het waarschijnlijk binnen een minuut voor elkaar, maar mij lukt het niet.   

 

@106rallye , ik kom nog even terug op jouw reactie: je had toch gewoon gelijk. Probleem was dat als ik in de sonos-app naar ‘instellen afstandsbediening’ ging, de melding kreeg ‘uw afstandsbediening staat al ingesteld op het sonos-systeem’. Ik stopte op dat punt, maar je moet die melding gewoon overrulen en doorgaan met ‘nog een afstandsbediening instellen’. Dan stelt hij hem wel gewoon goed in en kun je zelfs met de ab het geluid van de playbar regelen als je muziek speelt in plaats van tv. Jij bedankt voor de input en ik hoop dat andere gebruikers hier wellicht iets aan hebben. 

Reputatie 7
Badge +3

De melding ‘uw afstandsbediening staat al ingesteld op het sonos-systeem’ is in feite een correcte. Sonos kan niet weten dat er gebruik gemaakt moet worden van een nieuwe afstandsbediening en meldt in feite dat er al een afstandsbediening is gekoppeld.

Wellicht zou de melding vanuit Sonos is verbeterd kunnen worden in bijvoorbeeld ‘er staat al een afstandsbediening ingesteld op het Sonos-systeem, wilt u deze vervangen?’.