Beantwoord

Geluid van de surround valt vaak een fractie uit.

  • 27 November 2018
  • 3 reacties
  • 327 Bekeken

Zoals de titel al een beetje aangeeft, valt het geluid van mijn surround vaak en dan ook maar een fractie uit. (dit deed het systeem in het begin overigens niet) Soms gebeurt dit 10 x binnen 5 minuten en soms 1 a 2 x in een half uur. Ik zal wat over mijn set up aangeven, Samsung Q7f + Beam + 2 x Sonos One. De Beam is aangesloten op het ARC kanaal en werkt prima. De Beam heeft nl niet last van dit voorval, enkel de surround speakers. Wat opvalt dat tijdens het gebruik van Netflix het probleem meer lijkt op te treden dan bij normaal tv gebruik. Mijn router is een Apple Airport Extreme die aangesloten staat op een Ziggo Ubee modem. Alles is aangesloten op mijn 2.4Ghz kanaal. De Beam en de One's zijn nu ongeveer 3 weken in gebruik. Iemand een idee? bvd...
icon

Beste antwoord door Tim S 29 November 2018, 11:22

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Meestal word dit probleem veroorzaakt door wifi storing op het 5ghz wifi spectrum.
Bijvoorbeeld een Ziggo Horizonbox welke naast de Beam staat, deze 5ghz wifi uitzend, en daarom de 5ghz wifi verbinding tussen de Beam en surround speakers doet storen.
Wij raden dan ook aan om de 5ghz wifi van een horizonbox uit te zetten, dit ook mede omdat mensen vaak niet eens weten dat deze wifi kan uitzenden en/of hier gebruik van maken.
Om een duidelijker antwoord over de situatie te kunnen geven zie ik graag een diagnose van de installatie tegemoet, het liefst aangemaakt binnen 20 minuten nadat het probleem zich voordoet.
Bedankt Tim voor je reactie. Enkel ik gebruik geen Horizonbox van Ziggo omdat ik gebruik maak van een CI+ module. Kan het misschien zijn dat de andere apparatuur zoals de TV, tablets ect die wel op de 5Ghz staan aangesloten dat deze de storing kunnen veroorzaken?
Reputatie 7
Badge +2
Dit kan, er zal dan een verbinding van Router naar TV of andere apparatuur worden opgezet wat mogelijk langs of in de buurt van de Sonos komt.
Metalen in het algemeen kunnen helaas ook wifi doen storen, denk aan een radiator waar je de speaker mogelijk boven of vlak naast hebt staan.