Beantwoord

Geluid valt weg op Sonos ARC icm LG TV

  • 26 December 2023
  • 2 reacties
  • 155 Bekeken

Sinds een aantal maanden heb ik issues met mijn Sonos ARC. Het geluid valt zo nu en dan weg.

Mijn setup is: LG OLED48C16 met daarop via HDMI aangesloten een Playstation 5, Bluray speler en Sonos ARC.

Bij het gebruik van de TV luidsprekers zijn er geen issues. Bij het gebruik van de Sonos ARC doet het probleem zich steeds vaker voor dat het geluid wegvalt bij het streamen, tv kijken en bluray afspelen.
Dit is tijdelijk op te lossen door van zender te wisselen of het programma/bluray tijdelijk te stoppen en starten. Meestal valt het geluid dan na een paar minuten weer weg. Wat opvalt is dat er geen issues zijn bij het gebruik van de Playstation 5. 


Inmiddels een reset naar fabrieksinstellingen op de TV uitgevoerd, HDMI kabels vervangen, ARC/eARC ingeschakeld. Helaas was dit niet de oplossing.

Is iemand bekend met dit issue. Zou een reset van de Sonos ARC nog een mogelijkheid zijn ?

 

 

icon

Beste antwoord door 106rallye 26 December 2023, 11:12

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Reputatie 7

Heb je al eens een diagnose gemaakt als dit gebeurt en gebeld met Sonos?

Heb je al eens een diagnose gemaakt als dit gebeurt en gebeld met Sonos?

Nee, dat heb ik nog niet gedaan. De optie heb ik wel gezien in de Sonos-App. Ik zal deze week contact opnemen met Sonos.