Vraag

Geluid valt soms seconden weg, beam 2 + surround en Subwoofer

  • 14 December 2022
  • 7 reacties
  • 288 Bekeken

Hallo Allemaal

 

Ik heb een Sonos setje met een Beam 2*One SL en een Second gen 2 subwoofer dat werkte altijd goed. Helaas ging mijn TV kapot heb ik een nieuwe Philips 55OLED807 (2022) TV gekocht, dit werkte goed. De TV ondersteund ook Dolby Atmos etc. HDMI 2.1 dus ik dag weet je wat ik koop de Sonos Beam V2 voor de ervaring Dolby Attmos leek me leuk. Als je nu TV of wat dan ook kijk dan valt het geluid weg voor enkele seconden, dat begint best irritant te worden als je TV of een film kijk. TV kijk ik via een CI kaart van Ziggo en de rest via de Smart TV (Android 10 van Philips).


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

7 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dat zou op een verkeerde geluidsinstelling van de tv duiden. Hoe is deze ingesteld en wat geeft de Sonos app aan war er doorgegeven wordt?

Dag Erooij

 

Zie hier de scherm afdrukken. Het geluid valt geregeld uit, het maakt niet uit van welke device het af komt. Ook loopt het geluid geregeld niet synchroon.

 

 

 

 

 

Je kan dan niks instellen meer helaas.

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Ik ben even in de handleiding gedoken. Ik vind deze instellingen:

Instellingen voor digitale uitvoer
Er zijn instellingen voor digitale uitvoer beschikbaar voor optische en HDMI ARC-geluidssignalen.
Indeling digitale uitvoer
 Instellingen
> Geluid > Geavanceerd > Indeling digitale uitvoer.
Stel het audio-uitvoer signaal van de TV in zodat het past met de audio-eigenschappen van het aangesloten Home Cinema-systeem.
• Stereo (ongecomprimeerd): Selecteer deze optie als uw audioapparatuur geen meerkanaals audioverwerking heeft, om alleen stereocontent uit te voeren naar uw audioapparatuur.
• Meerkanaals: Selecteer deze optie om meerkanaals audiocontent (gecomprimeerd meerkanaals audiosignaal) of stereo-audiocontent uit te voeren naar uw audioapparatuur.
• Meerkanaals (bypass): Selecteer deze optie om Dolby Digital Plus- of DTS-content uit te voeren naar uw audioapparatuur of home cinema-systeem.


 

Hoe staat deze bij jou? 
 

Ogenschijnlijk lijkt het goed te staan omdat de app Atmos doorgeeft. 

Reputatie 7
Badge +3

Al een andere HDMI kabel geprobeerd?

Erooij

 

Dat nog niet, ik maak gebruik van de bij geleverde HDMI kabel van Sonos Beam Gen 2.

 

Reputatie 7
Badge +3

Staat het geluid op bypass en heb je een 2e kabel zonder resultaat geprobeerd dan zou ik morgen even bellen met Sonos. 

Reputatie 7

Foutje.