Vraag

Geluid valt af en toe weg (zowel tv als muziek)

  • 5 May 2020
  • 3 reacties
  • 460 Bekeken

Hoi,

Ik heb vandaag een Ikea Sonos, die ik al had, aangesloten met een internet kabel. Sindsdien is het hele Sonos syteem in de war. Het duurt minuten voordat muziek afspeelt en het geluid van de tv via de playbar valt steeds weg. Ik heb de speaker al losgekoppeld van het vaste internet, maar de problemen blijven zich nog steeds voordoen. Speakers zijn inmiddels al gereset. Niets helpt. Ik ben er uren mee bezig geweest, maar ik krijg de problemen niet opgelost. 

Diagnose:  321753013

 

Is er iemand die mij kan helpen?

 

mvg, Jens 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

Je gehele systeem draait draadloos op een KPN router. Enkel de speaker op zolder zit met een netwerkkabel aangesloten. Deze opstelling zou voor problemen zorgen. Alle Sonos moet met het WiFi van een router of mesh systeem verbonden moeten zijn of de speakers moeten dicht genoeg bij elkaar staan dat de WiFi die door de bekabelde speaker gemaakt is voor de andere speakers te bereiken is.

 

Waarop zit de speaker op zolder aangesloten en kun je een van de andere speakers ook met een kabel verbinden direct aan je router?

Bedankt voor uw reactie. De speaker op zolder is rechtstreeks verbonden met een internetkabel op de router van KPN. Niet alle speakers kan ik even makkelijk met een kabel verbinden. 

Ik wist niet dat de Sonos speaker een eigen WiFi netwerk heeft gecreëerd. Dat lijkt dus de boosdoener te zijn van de traagheid in het hele systeem. 

De enige oplossing is dan denk ik om de box weer los te koppelen en op een andere plek neer te zetten? Of zijn er nog andere opties?

Reputatie 4
Badge +3

Je kan eventueel de speaker bekabeld laten en daar dan de Wifi van uit te zetten, dan gaan de overige speakers daar  geen verbinding meer mee maken.

Mocht je dit willen testen kan je dit doen door in de app naar “Instellingen” => “Systeem” => “Zolder Jens”  => hier kan je dan de Wifi uitzetten van de speaker die bekabeld is.