Beantwoord

Geluid val steeds weg

  • 5 October 2023
  • 22 reacties
  • 524 Bekeken

Het geluid van mijn Playbar valt steeds weg.

Of het nu Radio of TV is, het gebeurt bij beide.

De Playbar is aangesloten met ethernet kabel (daarvoor via WiFi, omdat ik dacht dat het daaraan lag) en optisch aan de TV.

In dezelfde opstelling staan 2 Symfonisk Boekshelfs (via WiFi) als surroundspeakers.

Als ze werken is er geen probleem.

 

Heb geprobeerd mijn diagnostische gegevens te loggen, maar ze worden niet verstuurd...

icon

Beste antwoord door Eddy C 20 October 2023, 12:18

Bekijk origineel

22 Reacties

Na een power off restart van de Playbar, kon ik mijn diagnostische gegevens wel verzenden.

Nr: 2104488383

 

Reputatie 7

Sonos kijkt alleen naar diagnoses als je ze belt.

Badge +2

Hoi @Ingrid75,

 

Sorry voor het late antwoord.

Ik zie onder je profiel dat je een boost en een Playbar heb staan, heb je ze beide bekabeld? Zo ja, zou het mogelijk zijn om alleen je Playbar te bekabelen (en de Boost van stroom afhalen) aan je router en erop willen letten dat de wifi aanstaat van je Playbar.

Mocht je dit gedaan hebben en nog steeds problemen ervaren dan zou ik je willen vragen om contact op te nemen met onze support afdeling, die hebben de juiste tools en mogelijkheden tot hun beschikking om hier samen met je naar te kijken.

 

Ik hoop dat dit helpt.

Badge +1

Hallo,

 

sinsd een paar maanden ook last van geluid wat wegvalt. Afgelopen oktober daarom alles losgetrokken en opnieuw geïnstalleerd. Dit heeft tijdelijk goed gewerkt, echter nu weer steeds wegvallend geluid via tv, radio. Platenspeler nog niet getest.

 

situatie is: playbar bekabeld op router (KPN) en vervolgens 2x play one, sub en een port waarop mijn platenspeler is aangesloten.

mijn internet, zowel bekabeld als WiFi is over al in huis goed, dus lijkt me dat het dit niet is?

wie kan mij helpen? SONOS heeft altijd goed gewerkt en baal hier enorm van. Apparatuur is nog prima, alleen is dit meer dan hinderlijk.


stefan Verdonk 

Reputatie 7

Als je ook op de TV wegvallend geluid hebt, zal het niet de wifi zijn. Er zijn meer mensen die klagen over de Playbar, waarbij ofwel het vermoeden wordt uitgesproken dat het aan een recente update ligt of aan de technische staat van het geheugen:

 

Badge +1

Hoi,

 

het bleek dus te liggen aan en storing in de WiFi kaart van de playbar. SONOS heeft meegekeken via de chat en van afstand gereset. Het maakt in dezen niet uit of je bekabeld of via WiFi hebt ingesteld. Daarna even de playbar van de stroom en tot nu toe weer goed werkend. 

 

ze zijn bezig om dit met een update op te lossen en te voorkomen in de toekomst.

Reputatie 7
Badge +3

Hoi,

 

het bleek dus te liggen aan en storing in de WiFi kaart van de playbar. SONOS heeft meegekeken via de chat en van afstand gereset. Het maakt in dezen niet uit of je bekabeld of via WiFi hebt ingesteld. Daarna even de playbar van de stroom en tot nu toe weer goed werkend. 

 

ze zijn bezig om dit met een update op te lossen en te voorkomen in de toekomst.

Heel goed dat je deze informatie hier gedeeld hebt. Er lijken momenteel best veel gebruikers te zijn met haperend geluid. 
Conclusie is dus om vooral te bellen/chatten met Sonos wanneer je zo’n zelfde ervaring hebt.

Heel goed dat je deze informatie hier gedeeld hebt. Er lijken momenteel best veel gebruikers te zijn met haperend geluid. 
Conclusie is dus om vooral te bellen/chatten met Sonos wanneer je zo’n zelfde ervaring hebt.

Helaas heb ik sinds een paar maanden ook deze problemen.
Mijn setup is ook een playbar met 2 Symphony Bookshelfs als surrounds.

Bij de eerste problemen de playbar van de spanning afgehaald (ong 1 min) en weer aangesloten.

Dit leek het probleem te hebben verholpen. Echter vorige week begonnen de cut-outs weer, en lijken nu erger te worden. Opnieuw de stroom eraf halen en terugzetten lijkt nu niet meer te helpen. Probleem verergerd alleen maar. Ga toch maar eens de Sonos helpdesk bellen, als dat de oplossing, (een firmware update) bespoedigd.

 

Koen Donker

Badge

Gevoelsmatig denk ik dat het met de update 15.6 25-7-2023 is ontstaan. Daar is het gebruik van het interne geheugen van “oudere” devices aangepast. Dit komt ook overeen met mijn gevoel voor vanaf wanneer ik hiermee worstel. In de releasenotes staat ook dat de devices resetten na de update. Hier zou wel eens iets niet goed gegaan kunnen zijn. Of alles goed gerest of iets dergelijks. Gezien dat deze klacht best veel voorkomt in deze community, twijfel ik sterk aan individuele problemen, maar denk dat het toch iets structureels is in de software. Ik blijf hopen op een update die dit fixed. 
https://support.sonos.com/nl-nl/article/release-notes-for-sonos-s2?utm_source=NLsonoscommunity

 

Badge +1

helaas vanaf deze week weer haperingen in het geluid. Zowel radio, tv als muziekdienst.

ik ga weer een chat starten met SONOS om te kijken wat nu een oplossing kan zijn. 
jammer dat het steeds terug keert, en er geen definitieve oplossing is.

Badge

@Borstel1980 er loopt een probleem met 2.4ghz wifi’s die met elkaar conflicteren. Ik had een ziggo wifi, een Sonos boost die SonosNet 2.4ghz geeft een een UniFi accespoint die ook een 2.4ghz wifi gaf. Sonos support geeft aan dat de Boost en de Unify elkaar kunnen beïnvloeden. Ondanks dat de Sonos spullen niet op het Unify wifi zaten.
 

Ik heb alle Sonos spullen op het Ziggo 2.4ghz wifi gezet, de Boost uitgezet en op de Unify het 2.4ghz WiFi uitgezet. Het is nog te vroeg om te juichen, maar ben positief gestemd. 
Ik weet niet wat er in jouw wifi netwerk mogelijk is, maar misschien is dit een tip. Ik werd door Sonos support in deze richting gezet die ook parameters aangaf voor de Unify wat het probleem zou moeten oplossen.

 

voor alle duidelijkheid het heeft jaren probleemloos gewerkt tot midden vorig jaar en daar lijkt een sw update van zowel Sonos en Unify roet in het eten gegooid te hebben. 

Badge

@Borstel1980 er loopt een probleem met 2.4ghz wifi’s die met elkaar conflicteren. Ik had een ziggo wifi, een Sonos boost die SonosNet 2.4ghz geeft een een UniFi accespoint die ook een 2.4ghz wifi gaf. Sonos support geeft aan dat de Boost en de Unify elkaar kunnen beïnvloeden. Ondanks dat de Sonos spullen niet op het Unify wifi zaten.
 

Ik heb alle Sonos spullen op het Ziggo 2.4ghz wifi gezet, de Boost uitgezet en op de Unify het 2.4ghz WiFi uitgezet. Het is nog te vroeg om te juichen, maar ben positief gestemd. 
Ik weet niet wat er in jouw wifi netwerk mogelijk is, maar misschien is dit een tip. Ik werd door Sonos support in deze richting gezet die ook parameters aangaf voor de Unify wat het probleem zou moeten oplossen.

 

voor alle duidelijkheid het heeft jaren probleemloos gewerkt tot midden vorig jaar en daar lijkt een sw update van zowel Sonos en Unify roet in het eten gegooid te hebben. 

Helaas vanavond terug bij af. Na de de Playbar van de stroom gehaald en opnieuw opgestart speelt het weer. Morgen ook maar weer bellen met Sonos. 

Badge +1

@sieds bij mij is dat niet het geval. Geen  Ziggo en geen conflicten. Heb een chat gehad met eigenlijk weer dezelfde “oplossing” als de vorige keer. Alles losgekoppeld, herstart gedaan, en steeds gecontroleerd of het werkte. Het is niet dé oplossing maar voor nu werkt het weer. Ze zijn bezig om dit helemaal op te lossen. Advies is voor nu om om de maand alles van de stroom te halen, bizar voor het merk SONOS en je producten. Heb nooit problemen gehad en heb het al vanaf 2014. Dus er is ergens wat ontwikkeld wat niet goed gaat. Ze moeten met een oplossing komen voor klanten die hier (veel) geld aan uitgeven. Materiaal is namelijk top.

Badge

Klopt heb deze week ook contact gehad met support en idd geven ze aan dat er een bekend probleem in sw zit, maar geen indicatie of en wanneer het opgelost wordt. Ik vind de support van sonos wel positief het is jammer dat het niet toteen oplossing komt. Dus fingers crossed en geduld. 

Badge +1

@sieds support inderdaad positief. Maar wel belangrijk dat ze met een eindoplossing komen.🤞🏻

Badge

Vandaag update 15.11 geïnstalleerd fingers crossed. De update was geen app S2 update maar puur op de apparatuur. Benieuwd hoe het bij anderen gaat. 

Badge

Vandaag update 15.11 geïnstalleerd fingers crossed. De update was geen app S2 update maar puur op de apparatuur. Benieuwd hoe het bij anderen gaat. 

Helaas nog niet helemaal vrij van haperingen. Het lijkt minder vaak voor te komen maar het gaat nog wel eens mis.

Badge +1

Ik heb nog helemaal geen update gehad of gezien?

Reputatie 7

Op welke versie staat je systeem nu dan?

Badge +1

App versie is 15.11, maar dat was die al langer bij mij

Reputatie 7
Badge +3

Er is een paar dagen terug een nieuwe update voor de hardware verschenen. Deze heeft echter dezelfde versie als de vorige. Het enig verschil zou de buildversie kunnen zijn.

 

Badge

Vandaag zowel de IOS app S2 als de apparaten geupdate naar V16.0 dus weer afwachten of het nu goed gaat. Ben benieuwd naar jullie ervaringen. 
 

Weet iemand of er meer gedetailleerde release notes ergens re vinden zijn om te kijken wat er in deze versie opgelost zou moeten zijn.

 

 

Reageer