Beantwoord

Geluid TV niet uit bij schakelen naar radio

  • 27 October 2018
  • 2 reacties
  • 411 Bekeken

Ik heb vandaag een sonos playbase geinstalleerd en het installatieproces gevolgd.
Het geluid werkt prima bij gebruik van de TV. Ook heb ik de afstandsbediening gekoppeld.

Alleen wanneer ik blader bijvoorbeeld naar een radiostream schakel dan blijft het geluid op van de TV zelf aan.
Ik heb al gekeken of ik het geluid van de tv op externe speakers kan zetten, Maar dan werkt de afstandsbediening niet meer. De TV (samsung) zegt dan dat ik gebruik moet maken van de afstandsbediening van de externe speaker.
Wie kan mij helpen?

Ik maak gebruik van de ziggo afstandsbediening van horizon mediabox
icon

Beste antwoord door Tim S 31 October 2018, 15:49

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Met Radio stream bedoel je denk ik Radio van Tunein, wat je in de app van Sonos kan selecteren.
Wij raden inderdaad aan de TV speakers uit te zetten, zodat alleen Sonos dit geluid laat horen.
Als de TV dan met een melding in het scherm komt, is dit vervelend, de TV blijft je dus herinneren dat je speakers uit staan, waar je zelf voor gekozen hebt.
Dit is een probleem van de TV, waarin deze de melding blijft geven.
Er zijn maar een paar stappen die je kunt ondernemen.
1: Contact op nemen met de fabrikant om te vragen of deze melding uit gezet kan worden.
2: een koptelefoon aansluiten op de TV, dan denkt deze geluid op de koptelefoon aan te leveren, waarin de melding mogelijk verdwijnt.
3: een andere infrarood bediening gebruiken welke je aan Sonos kan inleren, maar waar de TV dan niet op zal reageren, en dus ook geen melding zal geven.
Dank. Ik heb inderdaad een koptelefoon aangesloten en dat werkt. Luidsprekers uitgeschakeld en geen melding meer.
Dank!