Vraag

Geluid tv komt niet goed door op soundbar, normaal muziek geluid als ik spotify afspeel wel. Het tv geluid is krakerig en er missen delen. Hoe los ik dit op?

  • 11 February 2018
  • 6 reacties
  • 588 Bekeken

Soundbar tv signaal stoort

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 3
Badge +2
Speelt je tv misschien een dts (niet ondersteund door Sonos) af?
Zit je kabeltje wel goed erin aan beide kanten? (Beetje losgekomen met verplaatsen ofzo)

Heeft hij het eerst wel gedaan met dezelfde setup?
Bij eerste gebruik tv/soundbar opstelling:
Staat de tv juist ingesteld, dat geluid 5.1 (dus geen dts) naar de optische kabel stuurt?
Heb alle kabels gechecked. En tuning opnieuw gedaan. Volgens mij nu beter, maar geluid komt soms toch nog vertraagd en iets schokkerig door.
Reputatie 3
Badge +2
Hoi Kimmie01,

Blijft natuurlijk wel de vraag: heeft het wel gewerkt? Of vanaf aansluiten gelijk dit probleem?
Kan je veriferen dat je tv gewoon stero of 5.1 naar de Sonos stuurt, en geen dts? (Instellingen tv)
Stuur anders even een diagnose rapport door, dan kan de Sonos staff er even naar kijken of ze wat raars zien.

Maken diagnose:
“Meer”
“Instellingen”
“Geavanceerde instellingen”
“Diagnose verzenden”
“Verzenden”

Even wachten tot hij klaar is en het nummer hier even neerzetten.

Succes
Hallo Reinier666, het bevestigingsnummer is 8482005.
Verifiëren
of de tv gewoon stero of 5.1 naar de Sonos stuurt, en geen dts (Instellingen tv) weet ik niet hoe dit moet.
Reputatie 5
Badge +2
De diagnose laat wat storing zien op de 5ghz frequentie. Staan er routers/accespoints/extenders in de buurt van de PLAYBAR waarvan de 5ghz aan staat. Schakel deze dan even uit en test het vervolgens weer.