Vraag

Geluid TV automatisch naar Sonos Arc

  • 16 February 2023
  • 4 reacties
  • 184 Bekeken

Beste mensen,

 

Ik heb een Panasonic 4 K UHD TV (model TX 65 GZT 1506) en heb nu de Sonos Arc.

Zeer tevreden over het geluid van de Sonos, maar de TV schakelt automatisch naar het geluid van de Sonos Arc als ik de KPN kabel TV opstart.  Ik weet hoe ik in het TV Menu bij geluid, de instellingen moet terugzetten naar geluid TV.   Maar na enkele seconden schakelt hij weer automatisch naar  geluid Home Cinema.

Heb de Sonos Arc HDMI kabel op HDMI Arc nr 2 geplugd, zoals de instructie aangaf.

Benieuwd of jullie mij kunnen helpen,  zou mooi zijn.

Alvast bedankt,

Groet, Erik  


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

Ik denk niet dat dit kan, waarom zou je dat willen?

 

Ik hoef niet altijd de sonos arc voor het tv geluid. Bijv voor het journaal. 
 

Reputatie 7
Badge +3

Mogelijk dat je in het menu van de tv het automatisch aanzetten van de Arc-verbinding kunt uitzetten. Weet niet hoe dat heet bij de Panasonic maar mogelijk dat dat CEC heet. 
Deze moet je dan wel steeds aan of uitzetten. Blijf gewoon van je Arc genieten, bij welk geluid dan ook.

Reputatie 7

Ik hoef niet altijd de sonos arc voor het tv geluid. Bijv voor het journaal. 
 

Je opvatting komt vaker voor - en het zijn jouw spullen, dus het is je goed recht, maar ik kan mij geen moment voorstellen dat ik zou zeggen: “Nou, doe mij maar eens niet het goede geluid van de Sons, ik neem het slechte van de TV zelf”. Wat is het nadeel van de Sonos Arc in jouw geval voor het journaal, dat je je goeie (en dure) speaker niet wilt gebruiken? Staat er iets verkeerd in de imstellingen?