Beantwoord

Geluid Move en Beam zijn niet gekoppeld

  • 20 April 2021
  • 7 reacties
  • 87 Bekeken

Zodra ik met Spotify muziek wil streamen blijken mijn move en Beam in eerste instantie niet gekoppeld te zijn. Ik moet dan naar de Sonos app om de twee luidsprekers te koppen. Dat gebeurt iedere keer als ik Spotify gebruik. De Beam wordt ook bij de TV gebruikt en dan wil ik eigenlijk de move niet inschakelen. Ik druk dan op de witte led aanwijzing die dan groen wordt.

icon

Beste antwoord door Dylan S 21 April 2021, 13:37

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

7 Reacties

Reputatie 7

Volgens mij is dat zoals het hoort. De Beam kan zelfs automatisch uit de groep gaan als je de TV aanzet. Automatisch een groep aangaan kan niet.

Reputatie 3
Badge +2

Hallo Ed G, allereerst welkom bij de Sonos community!

Zoals @106rallye al aangeeft kan de Beam inderdaad automatisch uit de groep gaan wanneer de TV wordt aangezet.

Om het opnieuw groeperen van de speakers gemakkelijker te maken, is er de mogelijkheid om de groep op te slaan binnen de S2 app.

Op deze manier hoef je niet iedere keer weer de speakers apart aan te vinken middels de groepsknop maar kan de groep snel weer worden ingeschakeld.

Voor meer informatie met betrekking tot het aanmaken, bewerken, opslaan/gebruik en opheffen van groepen, raad ik je aan om het volgend artikel te bekijken: Kamers groeperen en groepen opheffen.

Ik ben 81 en  ben niet helemaal een beginner,  heb de move en Beam van mijn dochter gekregen. Ik heb gekeken op het artikel kamers groeperen, maar kom niet uit de informatie die daar staat. Bij mij staat “groepen” in het grijs en geeft aan dat deze optie alleen bij een systeem met 3 of meer kamers is te gebruiken.Ik krijg ik het niet voor elkaar om de luidsprekers op een simpele manier te pairen. Want zoals jullie al aangeven gaat de beam automatisch uit de groep.

 

Dan nog een vraagje: Bij het bekijken van de Sonos pagina's komt er te pas en te onpas bovenstaande melding in beeld, als ik deze wegklik komt hij na een paar seconden wéér in beeld.

Pairen is wel gelukt nu, maar jammer dat ik dat iedere keer opnieuw moet doen!

Reputatie 7

Er zijn twee manieren om te groeperen: via vaste groepen en via het vierkantje rechtsonder in de app. Je kunt echter alleen een vaste groep opslaan als je meer dan twee speakers hebt - dan kun je namelijk verschillende groepen maken, met twee speakers is maar één groep mogelijk. Met twee speakers kun je dus alleen groeperen met het vierkantje rechtsonder in de app:

 

Geweldig. Kan ik nu ook nog de twee luidsprekers de namen geven “Beam” en “Move” of kan het alleen via woonkamer 1 en woonkamer 2?

Reputatie 7

Je kunt de “kamers” in de Sonos app alle namen geven die jij wilt. “Jansen” en "De Vries kan ook. Je gaat naar:

Instellingen (het radertje rechtsonderin de app)

Systeem

Woonkamer 1 (of 2)

Je kunt daar de huidige naam weghalen (als je op de naam tikt verschijnt rechts een kruisje) en een eigen naam invullen, of kiezen voor een "voorgeprogrammeerde “ naam.