Vraag

geluid hapert na installeren beam (optisch)

  • 6 March 2020
  • 2 reacties
  • 366 Bekeken

Na het installeren van de beam met optische kabel werkte alles prima op mijn LG TV (model: 42LV3400 - ZG).

Helaas was dit van korte duur en haperde de beam later op de dag. Ook na uitschakelen van de beam en terug inschakelen van de speakers van de TV bleef het geluid haperen ( nooit gebeurd voor de installatie). 

Nu als we de optische kabel uittrekken en we deze terug insteken na heropstarten van de tv werkt alles even terug normaal. Dit veranderd helaas weer als we hem na een paar uur terug opzetten. 

Wat kan hier het probleem zijn?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hoi Lauvc,

Als de TV zijn eigen speakers het zelfde problemen geven terwijl de Beam niet meer aangesloten staat, dan klinkt dit meer als een probleem met de TV.

Sommige TV’s hebben het moeilijk door te veel HDMI aangesloten bronnen.

Mocht je het probleem ervaren, en bepaalde apparatuur ontkoppelen van de HDMI verbindingen, zou je het probleem dan blijven ervaren?

Denk toch dat dit een probleem is waarvoor je navraag bij de fabrikant van de TV wilt doen.

Beste Tim,

 

Nog bedankt voor je antwoord.

Ik kwam er achter dat als ik de speakers van de TV aan laat staan + de sonos beam aan laat staan er geen probleem is. Dit geeft helaas wel een echo geluid. 

Als ik de speakers van de TV af zet, daarna de TV opnieuw opstart hapert de sonos beam. 

 

Helaas heeft de TV geen HDMI arc ingang dus dit kan ik niet uitproberen.

 

Ik vind het zeer vreemd. Kan dit aan de adapter of sonos zelf liggen?