Beantwoord

Geluid era 300 en 100 vallen weg bij tv geluid

  • 25 February 2024
  • 4 reacties
  • 98 Bekeken

Hallo,

 

De vraag is misschien al eerder gesteld, maar ik zag het bos door de bomen niet meer.

Ik ben bezig met het uitbouwen van een home cinema.

Voorlopig heb ik een Arc verbonden via eArc met de tv. Een Era 300 in de living en een Era 100 in de keuken.

De Era’s worden momenteel hoofdzakelijk gebruikt voor muziek en radio via de Sonos app. Al dit zonder problemen.


Soms probeer ik tijdens het tv kijken (telenet tv box)

de era 300 en 100 ook aan te zetten samen met de arc. Dit geeft uiteraard nog geen home cinema, maar geeft toch een fijnere luisterervaring.

Echter .. de era’s vallen constant weg bij het tv kijken, de Arc blijft presteren zonder problemen.

In de nabije toekomst zal er een 2e Era 300 worden toegevoegd en zo een set vormen met de Arc voor het tv kijken in dolby atmos. De era 100 staat er los van.

Ik veronderstel dat het geluid nu weg valt omdat de set nog niet compleet is of zou er een ander probleem zijn ? Soort HDMI kabel ? Telenet box ?

 

Alvast bedankt 

 

icon

Beste antwoord door Erooij 26 February 2024, 09:01

Bekijk origineel

4 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dat de speakers wegvallen zou niets te maken kunnen hebben met de configuratie zoals nu gebruikt. Het is niet helemaal zoals Sonos het bedoeld heeft, maar het zou moeten werken. Het enige probleem wat zou kunnen ontstaan is dat er een kleine vertraging in het geluid is vanuit de Era’s.

Wat je zou kunnen doen is een diagnose vanuit de app maken direct na het wegvallen van het geluid en dan contact opnemen met Sonos.

https://support.sonos.com/nl-nl/article/submit-diagnostics

Reputatie 7

Je groepeert de Era's met de Arc? Dan zou je inderdaad interferentie kunnen hebben op de 2,4GHz band. Tip van @Erooij is de juiste!

Je groepeert de Era's met de Arc? Dan zou je inderdaad interferentie kunnen hebben op de 2,4GHz band. Tip van @Erooij is de juiste!



bedankt voor de reactie.

Alles is verbonden via het thuisnetwerk van Deco

ik heb al mijn Sonos apparaten op de 2.4 GHz gezet, is dit ok of juist niet dan ?

 

 

Dat de speakers wegvallen zou niets te maken kunnen hebben met de configuratie zoals nu gebruikt. Het is niet helemaal zoals Sonos het bedoeld heeft, maar het zou moeten werken. Het enige probleem wat zou kunnen ontstaan is dat er een kleine vertraging in het geluid is vanuit de Era’s.

Wat je zou kunnen doen is een diagnose vanuit de app maken direct na het wegvallen van het geluid en dan contact opnemen met Sonos.

https://support.sonos.com/nl-nl/article/submit-diagnostics

bedankt voor de reactie !

ik heb de diagnose gemaakt. Ik probeer contact op te nemen met Sonos.

ik probeer zeker ook om alles even los te koppelen van wifi en stroom en opnieuw te verbinden.

Reageer