Geluid Arc kan niet zo hard als Playbar

  • 25 December 2023
  • 7 reacties
  • 75 Bekeken

Badge

Geluid van de Arc kan niet zo hard als de Playbar. Met of zonder true play.

Geluid is wel helderder dan de Playbar. Heb naast de Arc hebben we een sub generatie en twee play one’s.

Playbar is van het weekend vervangen door ARC. Rest al Jaren in bezit.

Zijn er meer mensen die dit ervaren? 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

7 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Geen ervaring mee, maar betekent dit dan dat hij niet hard genoeg kan?
Ik bezit zelf nog een playbase waarbij het volume meestal niet hoger komt dan zo’n 40%. 
Kan mij haast niet voorstellen dat je ooit op maximale volume moet afspelen. Indien dit zo is, wat is dan het probleem?

 

Badge

Hallo Erooij, volume (ARC) moet veel verde opengezet worden in de app t.o.v. Playbar.

Reputatie 7
Badge +3

Maar is dat een probleem dan? Wat is veel verder? Moet je hem constant oversturen? Is dat zowel bij tv als bij muziek?

Badge

Dat is geen probleem. Maar je verwacht met meer speakers en versterkers meer volume. Dit is zowel bij TV als muziek. Volume schuif moet verder geschoven worden om een vergelijkbaar volume als de Playbar te krijgen.

Reputatie 7
Badge +3

Meer speakers staat niet synoniem aan meer volume. Sonos spreekt nooit over vermogens van de versterkers, waarmee het volgens mij niet bekend is of een playbar meer of minder vermogen levert dan een Arc. 
Wat van belang is is of de kwaliteit van het geluid naar behoefte is. Verder kan eventueel nog een rol spelen of de instelling van tv en/of decoder goed staat. Vandaar ook de vraag of je bij muziek ook het volume hoger moet zetten.

Reputatie 2
Badge +2

Eens met @Erooij, ik merk zelf in een vergelijkbare opstelling dat - afhankelijk van de app die de content verzorgt - de “schuifregelaar” de ene keer ver, de andere keer minder ver gedraaid/geschoven moet worden voor dezelfde beleving. Zolang de kwaliteit van het geluid maar goed blijft en ik het gewenste volume maar krijg. Op Max heb ik het nooit staan, zo hard hoeft het nooit hier en ik denk dat ik problemen met mijn buren (en mijn lieve vrouw) zou krijgen. 

Badge

Passthrough ook aangezet op de KPN box, scheelt aanzienlijk.