Skip to main content

Ik heb een gehoor apparaat die ik met een optische kabel wil aansluiten op de beam. 
Hoe kan ik da het beste doen doe ik en waar zit de aansluiting. De beam is al aangesloten op de tv en beide zijn aan de muur vastgemaakt

Je kan hem het beste aansluiten op je tv decoder, dan blijft het geluid via de Beam gaan en draadloos naar de gehoor apparaten.

Wat fijn deze snelle reactie.

Ik heb het idd via de mediabox amigo 9 green aangesloten en ontvang het geluid in mijn gehoorapparaat. Helaas hoor ik ook het tv geluid als een echo, er zit vertraging in. Dat is minder fijn. Tv geluid uitzetten is geen optie want dan hoort de rest van de familie niets. 
Verder werkt het alleen met de tv zenders en niet met de rest van de apps zoals Netflix of bijvoorbeeld YouTube 

Is daar een oplossing voor.?

Van echo hebben we geen last, kun je de apps van Netflix en YouTube ook installeren op de tv decoder?

Ik heb op internet gelezen dat het mogelijk ligt dat Netflix uitzendt via Dolby Digital plus en dat kan alleen via HDMI en niet via een optische kabel. Dat zou dan de oorzaak kunnen zijn. Jammer want er wordt bij ons veel Netflix gekeken. 

Dan blijft nog steeds het probleem van de vertraging van het geluid. Dat is irritant 😏

De door mij geïnstalleerde  app van Netflix gaat niet via de mediabox.
Voorheen had ik wel een selectie van films e.d via de mediabox app maar dit is niet langer beschikbaar, volgens de info. Mogelijk mij kan de ‘updater’ van de mediabox dit herstellen  

het geluid van you tube doet het inmiddels wel via de mediabox apps  

Het geluid loopt niet synchroon van tv en. 🦻  misschien weet de audicien een oplossing

😥

Ik heb het bedrijf van de mediabox gebeld en zij geven aan dat het een storing is en er aan gewerkt wordt. 
Mogelijk dan straks toch geluid in mijn oortjes 😁

Misschien voor anderen die soortgelijke problemen hebben. In de Sonos heb kan je onder instellingen het tv geluid synchroniseren met tv Dialogen synchroniseren

Het is nog niet helemaal synchroon maar een stuk beter is 

Dan lopen de soundbar en je gehoorapparaten gelijk, maar verschillen ze van het beeld?

@106rallye nee dat loopt nu synchroon ( op een sec 😉) want daar ging het om. Nu hoor en zie ik gelijktijdig het geluid. Het wel wennen dat het geluid nu direct in je oor zit 🤣

Hoor je nog wel de andere geluiden om je heen? Mijn vriendin maakt ook gebruik van gehoorapparaten maar als er een bluetooth signaal binnenkomt stopt het andere geluid.

Ik heb diverse programma’s er opstaan in de app waarmee meer of minder omgevingsgeluid is ingested. Dit is door de audicien aangepast en  er op gezet. Voor je hersenen is het beter als wel de omgevingsgeluiden goed hoort. Ik vond het wel lekker die rust maar dat is dus niet goed en wordt opgebouwd. Bij de tv play (Widex) hoor je bijna geen andere geluiden. Dat is dan wel weer wennen. Overigens kwam ik er achter dat als mijn gehoor apparaat op de optische zenders staat het geluid blijft doorgaan als ik naar hdmi Netflix ga. Dat is dus raar en moet ik nog even uitvogelen. Zo wie zo is het als ik het tv programma op mijn gehoorapparaat aanzet krijg de laatste zender te horen terwijl de tv uitstaat. Heel vreemd. 

Als je je gehoorapparaat aan de decoder van je provider hebt hangen, krijg je geen geluid van andere bronnen (bijvoorbeeld je TV). Bij veel providers kun je Netflix ook instellen op hun decoder.

T staat een app van Netflix op

de box maar er schijnt een storing te

zijn waardoor de Content niet af te spelen  is. Ze zijn er mee bezig, zeggen ze.