Beantwoord

Geen surround geluid tv zenders

  • 1 December 2020
  • 5 reacties
  • 1281 Bekeken

Goedemiddag, ik krijg geen tv geluid via surroundboxen

Muziek afspelen geen probleem, ook via Plex films vanaf mijn NAS geven prima geluid.

Opstelling:Sonos beam en 2 one sll boxen. TV is een nieuwe Sony Bravia. Tv zenders via Ziggo Bezt.

Lijkt mij dat er iets niet goed staat ingesteld maar ik zie absoluut niet wat er fout kan zijn.

Heeft iemand zelfde soort probleem en/of opstelling

Gr. Peter

 

icon

Beste antwoord door Erooij 1 December 2020, 12:57

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7

Je TV geeft dus via Plex gewoon surround door. Dan moet je kijken naar je instellingen van je Ziggo (Next?) box: geeft die Dolby Digital (zonder plus) uit? Dat is het enige waar je Beam iets mee kan.

Als de Next box goed is ingesteld en het werkt nog niet ook eens de iomnstellingen van de TV langs: ook zoveel mogelijk op Dolby Digital.

Ik neem aan dat alles via HDMI (de Beam HDMI-ARC) aangesloten is?

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb zelf geen ziggo en weet niet wat ziggo betz is, maar in principe moet de uitgang van zowel ontvanger als tv op Dolby Digital staan.

In de sonos app kan je zien of je door sonos ontvangen signaal Dolby of stereo is (instellingen, systeem, over mijn systeem). Het geluid uit je achterspeakers kan sterk afhankelijk zijn van de uitzending.

 

ik zie nu dat @106rallye me voor was. 😉

Even een update

Alles via HDMI en ARC aangesloten. Ziggo NEXT is tv aansluiting

Als ik via Ziggo film en series een film kies, wordt geluid via de surroundboxen afgespeeld

Reputatie 7
Badge +3

Wat zie je in de Sonosapp wanneer je naar een gewone tv uitzending kijkt?

“In de sonos app kan je zien of je door sonos ontvangen signaal Dolby of stereo is (instellingen, systeem, over mijn systeem). Het geluid uit je achterspeakers kan sterk afhankelijk zijn van de uitzending.”

Het werkt!!

Even de stappen van Erooy gevolgd!

Als Ziggo geen Dolby doorgeeft kan er uiteraard ook geen surround klinken 

Surround op tv is dus afhankelijk wat er door Ziggo wordt doorgegeven.

Allemaal bedankt voor het meedenken!!!