Beantwoord

Geen Multichannel 7.1 in Sonos app

  • 25 January 2024
  • 3 reacties
  • 63 Bekeken

Badge

Hallo, ik ben sinds oktober 2023 in het bezit van een PhilipsTV 55oled808, Apple TV+ en Sonos Arc , 2x Era 100. 

De TV staat Meerkanaals Bypass ingesteld.

En aangesloten op:

HDMI1: Apple TV+

HDMI 2 arc/earc: de Sonos Arc

Als ik een film afspeel met bijv. audio True HD 7.1, of DTS-MA, dan wordt het door de Sonos app weergegeven als Dolby Digital 5.1.

Bijna alle audio wordt weergegeven als Dolby Digital 5.1, behalve streams met Stereo PCM en Dolby Atmos, deze worden wel correct doorgegeven door de TV. 

 

Als er een Film met audiospoor True HD 7.1 wordt afgespeeld wordt dat door de TV worden doorgezet als Multichannel 7.1. Dit wordt nu doorgegeven in eerste instantie als Stereo PCM en als ik schakel tussen audiosporen als Dolby Digital 5.1. 

 

Mijn zoon heeft (bijna) dezelfde installatie, i.i.g. dezelfde Sonos apparatuur, dezelfde mediaspeler, met uitzondering van de TV, hij heeft een Philips Oled TV 65”, waar het wel op een correcte manier (Multichannel 7.1) wordt doorgegeven. 

Ik ben ook al met Philips bezig geweest om dit op te lossen, maar zij wijzen nu eigenlijk naar Sonos. 

Kan iemand mij hiermee helpen om dit op te lossen?

 

 

icon

Beste antwoord door Erooij 25 January 2024, 20:49

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 7

Kijk je die films via de Apple TV? Hoe zijn de instellingen daar dan van?

Reputatie 7
Badge +3

Overigens is het grappig dat Philips naar Sonos verwijst. Sonos zelf doet niets met het geluid, deze speelt af wat er binnenkomt. Probleem moet dus voor de Sonos liggen, hetzij de tv hetzij de instelling van de randapparatuur.

Badge

Kijk je die films via de Apple TV? Hoe zijn de instellingen daar dan van?

Ja, de instellingen zijn exact hetzelfde als bij mijn zoon.