Beantwoord

Geen helder geluid van tv, Beam

  • 1 February 2019
  • 96 reacties
  • 5364 Bekeken


Toon eerste bericht

96 Reacties

Badge

Hoi 

Op de tv 

Alles op dolby digital 

Maar heb het nog een beetje irritant geluid op de stem 

Maar er is nog iets in de media box  misschien op aan zetten de sp........

Badge

Waar doe ik dat ,de DD+

Badge

Heb  ik gedaan gewoon tv op DD

Reputatie 7
Badge +3

Ik ben hem kwijt. Je gaf eerst aan dat de tv op DD+ stond, later gaf je aan dat hij nu op DD staat. Dat is dus goed. 
Ook gaf je aan dat de mediabox op DD stond, dat is dus ook goed. 

Badge

Ja nu net op DD staan geluid wordt steeds beter 

Ben hier al heel blij mee maar NL 2  zender heeft het nog 

Kan je het ook oplossen  op de av sync aanpassing 0/58 verplaatsen 

Badge

Media box heb ik alleen  de DD de rest op uit staan 

Is dat goed of moet ik nog wat op aan zetten 

Hoe hebben jullie de bass en de terble staan in jullie app

 

Reputatie 7
Badge +3

Volgens mij maken alle overige instellingen op tv of mediabox niet meer uit wanneer je voor de externe speaker gekozen hebt.

instellingen voor bas en treble is erg persoonlijk en ik heb zelf een playbase, sub en 2 x play 1 in surround opstelling. Maar om een indruk te geven, nadat ik trueplay gedaan heb heb ik de treble +6 en de Bas op 0 staan. Ook heb ik de spraakversterking  vrijwel altijd aan staan.

Badge

Die heb ik niet aan staan ,hadden mij gezegt  dat die gewoon uit moeten staan 

Het irritante op de stem is nog een beetje ,als ik het geluid harder zet, maar kijk morgen weer eens verder 

Ook op you tube en de radio 

Thx alvast 

Reputatie 7
Badge +3

Niks moet, alles kan. 😀. Persoonlijk vind ik het wel prettig om de stemmen iets te versterken bij tv kijken. 
In mijn situatie geeft het zeker geen vervelende bijwerking o.i.d.  
succes morgen. 

Badge

Hoi goedemorgen  erooij ,

Hoe zet ik trueplay erop 

En hoe voeg ik muziek toe op de you tube app 

 

Reputatie 7
Badge +3

https://support.sonos.com/s/article/3251?language=nl_NL
Om trueplay in te stellen heb je een iOS apparaat nodig, met een Android kan het niet. Heb je geen iOS dan zou je kunnen kijken of iemand in je kennissenkring een iOS toestel heeft. Instellen is eenmalig.

YouTube gebruik ik niet, snap je vraag overigens ook niet. Je gaf juist aan dat daar het geluid slecht was, mag aannemen dat je dan zelf weet hou het werkt.

Badge

Ja dat moet ik  of testen vandaag ,maar had me de you tube app muziek gedownload  ,om te kijken of daar de muziek of geluid wel goed is 

Mijn dochter heeft dat wel  iOS 

Hoe moet dat dan en krijg je beter geluid van 

Reputatie 7
Badge +3

Voor TruePlay heb ik een link meegestuurd in mijn vorig bericht. Daar staat alles in.

Badge

Hoi dus 

Ben net jou tube op tv aan het proberen het zit er nog 

App geeft stereo 2.0 kan je dat ook veranderen naar 5.1 

Reputatie 7
Badge +3

Nee, YouTube geeft alleen stereo door. 

Badge

Dus dat geluid kan ik daar niet veranderen 

Heeft niks meer te maken met de media box 

Moet je s/pfid aan of uit staan of maakt het niks uit 

Reputatie 7
Badge +3

Hier wat meer info over YouTube. https://www.pcactive.nl/inbox/4693-youtube-dolby-surround

Wanneer je gewoon DD 5.1 kunt zien in de app bij bijvoorbeeld reguliere tv uitzendingen dan kan je ervan uitgaan dat alles goed staat. Eventuele andere aangesloten apparatuur moeten uiteraard ook DD kunnen doorzetten naar je tv. 

Badge

De app geeft nu 2.0 stereo aan ,ik heb hem op tv staan past de app zich zelf aan eerst had ik 5.1 Dolby  hoe kan dat

Badge

Oké thx ga het eens uitzoeken 

 

Reputatie 7
Badge +3

De Sonos app geeft aan wat er binnenkomt. Bij YOUTUBE dus stereo en bij een 5.1 tv uitzending DD surround, daar hoef je wanneer eea eenmaal is ingesteld niets meer aan te doen. 

Badge

Oké heb net die link gezien als ik het begrijp.

Kan je you tube ook op 5.1 Dolby binnen krijgen 

 

Reputatie 7
Badge +3

Dat heb je dus verkeerd begrepen.

Badge

Dus dat is niet te Veranderen is gewoon hoe het opgenomen is in een studio en stereo 2.0 

 

Reputatie 7
Badge +3

Nog eens goed lezen dan, of je ziet alleen wat je graag wilt zien.

Ook al is het een 5.1 filmpje dan is de stream 2.0. Dit komt door een keuze van Google. Wat ze dus zeggen is dat je het kunt downloaden en dat vanaf je pc middels bijv. Vlc, kunt afspelen in 5.1. Wil je het downloaden dan is daar genoeg over te vinden op internet. 
succes.

 

 

Badge

Oké ,haha 

Op sommige momenten zie ik graag wat ik wil zien ja 😂😂 zeker mer dit instellen 

Hebben jullie daar geen last van dan ,dat irritant geluid op de stemmen 

Het is wel minder geworden ,dus dat ligt gewoon aan de stremming stereo 2.0 als ik  u goed begrijp.

Reageer