Beantwoord

Geen helder geluid van tv, Beam

  • 1 February 2019
  • 96 reacties
  • 5364 Bekeken


Toon eerste bericht

96 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Je geeft aan dat het geluid slecht is bij YouTube muziek, hoe is dat dan bij andere apps of bij tv kijken?

Geen idee hoe het is bij YouTube muziek (gebruik ik niet), maar ik weet dat YouTube zeer beperkt is met de kwaliteit van audio. Zo speelt YouTube alles alleen in stereo uit, ook daar waar het lijkt dat het 5.1 zou moeten zijn. Het zou dus ook een YouTube dingetje kunnen zijn.

Badge

Hoi erooij,

Het is niet bij alle muziek soort, ik heb het ook soms in films ,en gewone tv een scherp irritant geluid en weet niet hoe ik het moet op lossen ,heb er al iemand  aar laten kijken en nu is het met de tv wel iets beter maar niet wat ik er van  verwacht had  ,is verholpen door de humax extra in te stellen ,dus  an daar als ik bevoordeeld  naar  Timo Martens ,Marco Borsato luister ,Danny Vera krijg ik de irritant scherp geluid weet niet als andere mensen dat ook hebben als ik de  beam van de tv af haal is dat geluid weg vandaar ,weet niet of je er extra instelling voor moet doen grtz 

Reputatie 7

Wat zegt de Beam dat hij afspeelt in Systeem-Over mijn systeem in de app als je het probleem hebt? Verschilt dat met de weergave als je het probleem niet hebt?

Badge

106rally

Hoe doe je dat 

Reputatie 7

Open de Sonos-app, tik op het tandwieltje rechts onderin het scherm. Tik op “Systeem”, tik op “Over mijn systeem”. Kijk wat er staat bij de Beam achter “Audio ingang”.

Badge

Hey 106rally

Dolby digital 5.1

Badge

Ook grote verschillen  van geluid in de zenders op de tv 

Reputatie 7

Hey 106rally

Dolby digital 5.1

Als het slecht klinkt of als het goed klinkt?

Badge

Sommige zenders hoge bass

Sommige zenders zeer laag 

Maar dat is het minste ergernis 

Het irritante geluid bij zingt muziek met uitspraak  vindt ik het ergste 

 

Badge

in de sonos app staat 5.1 Dolby digital

Tv is nieuw LG 

Reputatie 7

Hey 106rally

Dolby digital 5.1

Als het slecht klinkt of als het goed klinkt?

In beide gevallen? N.B. De app geeft steeds de situatie weer op het moment dat je erom vraagt. Dus: wat geeft de app weer als het geluid goed is, en wat als je het geluid niet goed vindt?

Badge

106rally 

Hoi het is een hoge fibratie ,ik heb de box uit getrokken en alleen de radio aan en daar heb ik dat ook denk zelf datvhet aan de box ligt 

Badge

Fibratie op de stemmen

Reputatie 7

Welke box?

En ik heb nu twee maal gevraagd of er verschil is tussen wat de Sonos-app zegt als je het probleem hebt en als je het niet hebt. Dat zou een richting voor een oplossing kunnen geven……...

Badge

De app zegt 5.1 Dolby 

Beam speaker 

Ziggo mediabox xl 

Tv  lg un74006lb led 

2maanden oud 

Is dit wat u bedoeld

Badge

Hey 106rally

Dolby digital 5.1

Als het slecht klinkt of als het goed klinkt?

In beide gevallen? N.B. De app geeft steeds de situatie weer op het moment dat je erom vraagt. Dus: wat geeft de app weer als het geluid goed is, en wat als je het geluid niet goed vindt?

Hoe bedoelt u dat de app zegt wanneer het geluid goed is 

Reputatie 7

Ik probeer uit te vinden of het feit dat je het geluid soms als goed en soms als slecht ervaart, wordt veroorzaakt door het formaat waarin het wordt aangeboden. Het kan anders klinken als Dolby Digital 5.1 wordt afgespeeld dan wanneer Stereo 2.0 wordt afgespeeld.

De app geeft op het moment dat je het opvraagt weer wat op dat moment wordt weergegeven. Je heb dat een keer gecheckt en toen zei de app Dolby Digital 5.1. Klonk het toen goed? Wil je nu nog eens dezelfde check doen wanneer je het geluid als niet goed ondervindt? Zegt de app dan iets anders dan Dolby Digital 5.1?

Badge

Oké nu snap ik het nu geeft de 2.0 aan het geluid is doffer en soms dat irritant geluid op de stem 

( bv border security aan het kijken )

Badge

Oké nu snap ik het en weet waar het staat 

Kun je daar iets aan veranderen 

Want als ik de beam uittrek heb ik er geen last van 

Of is er geen oplossing hier voor 

Of moet ik de tv of mediabox iets veranderen 

Thx alvast voor u tijd en info 

Grtz 

Badge

Nu met de app op 2.0 stereo heb staan 

Heb op meerdere zenders die irritante geluid op de stemmen 

Reputatie 7

De app geeft aan wat het systeem nu afspeelt. Jij vindt het niet mooi als er Stereo 2.0 wordt afgespeeld. Kun je op de Mediabox instellen dat je altijd Dolby Digital 5.1 wilt? En op je TV?

Badge

Hoi 

Ik heb nu de tv op dolby digital plus staan 

Media box op dolby digital staan 

Werkt goed zo klinkt beter 

Nu alleen nog kijken op youtube met de muziek 

Thx 

Laat u wat weten 

Thx voor info 

Badge

Hoi op de meeste zenders klinkt het goed , net had een  zender waar het geluid weer terug was ,zender met België  agenten als zei praten hoorde ik het weer kunt je dat aanpassen met acr /HDMI poort verstellen kan ik hier verstellen van 0/ 58

Of moet ik nog  iets anders verander in tv of media box 

Of moet ik de tv op dolby digitaal zetten en niet op dolby digital plus 

Reputatie 7
Badge +3

Vreemd, wanneer ik het goed begrijp heb je een Beam. Deze zou niet goed moeten samenwerken met een instelling Dolby Digital plus op de tv. Zowel de tv als de mediabox zouden op dolby Digital moeten staan. 
Is de Beam rechtstreeks aan de mediabox of aan de tv gekoppeld?

Aan de andere kant: wanneer het werkt id het ook goed. 

Reputatie 7

Eerste stap zou zijn om de Ziggo box van DD+ af te halen. Gewoon DD is goed. Kijk eens of het helpt.

Reageer