Enkel mis ik in de surround opstelling wel de prestaties van het linker en rechter kanaal, bijna niet niet hoorbaar op een afstand van een 4,5m.
Heb je ook de optische convertor kunnen testen om te zien of de problemen blijven? en/of een andere bron (TV) om te zien of de kwaliteit slecht blijft?
We zullen moeten uitsluiten of het met de TV of met de kabel of met de Sonos te maken heeft.
Ik voel me wel een beetje blond, maar ik heb Caiway met de Entone en ik kan geen aansluiting vinden voor de optische kabel. En heb 1 hdmi-aansluiting voor de kabel naar de tv. Weet jij hoe ik dit aan moet sluiten? Ik kan het ook niet uitproberen op een andere tv, want ik heb er maar 1 😳. Alvast bedankt!
Als je geen optische aansluiting hebt op de Entone en ook geen andere tv om de Beam tijdelijk op aan te sluiten dan kan het lastig worden om te achterhalen waar het probleem vandaan komt. Echter als de radio/Spotify muziek goed klinkt dan ga ik er vanuit dat de Beam goed werkt en dat het probleem aan het signaal van de tv naar de Beam toe ligt.
Is het een optie om de Beam even tijdelijk bij een kennis of mogelijk bij de buren aan te sluiten?
Bel anders even in.
Moet wel zeggen dat ik eigenlijk niet 'overweldigd' ben van het totaalpakket. Qua muziek en films met behoorlijk wat verschillende hoogtes van geluid werkt de beam fantastisch, echter, in dialoog en bij dagdagelijkse programma's en series vind ik dat de Beam heel scherp klinkt en lijken de boxen van mijn TV oprecht beter te fungeren dan de Beam - wat uiteraard wel jammer is voor dergelijke aankoopprijs.
Heb al wat proberen tweaken aan de instellingen van de tv, alsook aan de EQ via de app en geprobeerd met Trueplay, maar dit laatste maakte het alleen maar erger. Dialogen leken compleet vervormd en vrouwenstemmen klonken extreem scherp.
Zijn er instellingen waar ik rekening mee dien te houden?
Opstelling: Sonos beam aangelosten op ARC van een SONY KD 49 inch in een ruimte van 3 op 4 waarbij ik ongeveer 2m verwijderd zit van mijn scherm.
Alvast bedankt!
Ik heb sinds gisteren ook de Beam aangeschaft, nadat ik reeds een eerste Sonos ervaring had met een Play1.
Moet wel zeggen dat ik eigenlijk niet 'overweldigd' ben van het totaalpakket. Qua muziek en films met behoorlijk wat verschillende hoogtes van geluid werkt de beam fantastisch, echter, in dialoog en bij dagdagelijkse programma's en series vind ik dat de Beam heel scherp klinkt en lijken de boxen van mijn TV oprecht beter te fungeren dan de Beam - wat uiteraard wel jammer is voor dergelijke aankoopprijs.
Heb al wat proberen tweaken aan de instellingen van de tv, alsook aan de EQ via de app en geprobeerd met Trueplay, maar dit laatste maakte het alleen maar erger. Dialogen leken compleet vervormd en vrouwenstemmen klonken extreem scherp.
Zijn er instellingen waar ik rekening mee dien te houden?
Opstelling: Sonos beam aangelosten op ARC van een SONY KD 49 inch in een ruimte van 3 op 4 waarbij ik ongeveer 2m verwijderd zit van mijn scherm.
Alvast bedankt!
Zelfde probleem. Het lijkt of alles boven 5kHz wordt afgekapt. Middengolf kwaliteit dus. Jammer voor dat geld. En EQ werkt ook al niet. Daar moet echt wel wat aan gedaan worden anders stuur ik hem terug is nu zeker niet beter dan de Bose TV bar voor de helft van het geld.
Hier ook het Zelfde youtube muziek slecht zeer irritant op sommigen momenten bij sommigen platen
Het irritant scherp geluid blijft tv al anders ingesteld
Komt nu beter geluid uit de tv dan de beam
Wie weet raad hier
Ben aan het twijfelen om hem weg te doen ik heb hem net 2 maanden
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.