Beantwoord

geen geluid via tv, maar wel via spotify

  • 10 December 2018
  • 5 reacties
  • 894 Bekeken

Hoi allen,

Ik heb de optische kabel naar mijn tv en dan doet het geluid het niet.
Alleen als ik de optische kabel naar mijn ziggobox doe, dan werkt het wel.
Maar dan zit ik met het probleem dat ik vanaf mijn dvdspeler en playstation geen geluid heb via mijn speakers, omdat ik de tv instellingen op externe luidspreker heb staan.

Weet iemand hoe ik het systeem via de tv werkend kan krijgen zodat ik niet hoef te switchen? ( Samsung UE55D7000 )
icon

Beste antwoord door Tim S 12 December 2018, 11:39

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
heb je in de instellingen van je tv de audio output al aangepast naar Optisch??
Ja, heb alles al uitgeplozen.. naar mijn idee is de enige optie om alles op een tuner aan te sluiten denk ik, maar als dat niet hoeft zou ik heel blij zijn haha
Reputatie 7
Badge +3
Heb je de mogelijkheid om je optische uitgang van je tv te testen? Bijv. Via een receiver. Probleem lijkt echt in je tv te zitten omdat het via ziggokastje wel werkt. Je hebt je tv wel ingesteld dat geluid via externe bron moet worden weergegeven?
Ja heb hem ingesteld op ext luidspreker. Ook heb ik alles al gereset en op de juiste instellingen gezet. Tevens brand het rode lampje van de optische kabel aan beide zijdes. Ook al met een andere optische kabel geprobeerd
Reputatie 7
Badge +2
Denk dat dit een vraag is die je wilt stellen bij de fabrikant van de TV.
Het is wel duidelijk dat de Sonos installatie het doet, want deze geeft geluid bij het afspelen van decoder geluid.
Wij van Sonos zien ook liever de Sonos aangesloten op de TV omdat deze per HDMI verschillende audio/video bronnen zou ontvangen.