Beantwoord

Geen geluid via beam bij samsung HDMI-arc

  • 28 November 2018
  • 7 reacties
  • 6374 Bekeken

Net beam geïnstalleerd bij samsung via HDMI ARC. Via tv settings anynet+ 'aan' geen geluid, niet via tv, niet via beam. Als anynet+ afschakel alleen geluid via tv. Wie kan helpen?
icon

Beste antwoord door Tim S 29 November 2018, 12:06

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

7 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Uiteraard zou de Beam netjes via de HDMI Arc poort geluid moeten ontvangen van de TV, maar als deze toch geen geluid krijgt, ben ik benieuwd of de Beam wel geluid zou ervaren als de optische convertor er tussen geplaatst word, en de optische uitgang van de TV (tijdelijk als test?) gebruikt word.
Hoor graag je bevindingen.
Voor mij was de oplossing simpeler (dankzij Sonos support in Hilversum, toppers daar!) en moest alleen in de Sonos app (hier beschreven voor een mac) voor de betreffende speaker (woonkamer TV in mijn geval) de af te spelen bron (Tv dus) aan de rechterkant van de app actief aangezet worden (dubbelclick wat voor Mac users ongewoon is). En vervolgens via de advanced setting van de betreffende kamer ook nog even bij TV en Afstandsbediening (onderaan in de app op de iphone) Automatisch afspelen TV aangezet worden. Et voila!
Voor mij was de oplossing simpeler (dankzij Sonos support in Hilversum, toppers daar!) en moest alleen in de Sonos app (hier beschreven voor een mac) voor de betreffende speaker (woonkamer TV in mijn geval) de af te spelen bron (Tv dus) aan de rechterkant van de app actief aangezet worden (dubbelclick wat voor Mac users ongewoon is). En vervolgens via de advanced setting van de betreffende kamer ook nog even bij TV en Afstandsbediening (onderaan in de app op de iphone) Automatisch afspelen TV aangezet worden. Et voila!

Ik ben benieuwd naar je oplossing. Ik snap het eerste gedeelte niet helemaal namelijk van de oplossing.

Het tweede gedeelte heb ik wel gedaan. Als ik nu in de app kijk bij de advanced settings bij TV, staat automatisch afspelen aan.. Toch komt er geen geluid uit de beam wanneer ik de beam verbonden heb via de arc poort van mijn samsung tv. (Helaas werkt het ook niet via de optische poort en kan ik de beam niet als soundbar gebruiken ? )
Reputatie 5
Badge +3
Hi Ilshahir, zou je eens een diagnose willen maken terwijl je tv aanstaan en je Beam is toegewezen aan de TV bij Bladeren?

Instructies over hoe je een diagnose maakt staan hier. Vergeet niet om het bevestigingsnummer hier te plaatsen.
Hi Frank N, bedankt voor je reactie. Het probleem is opgelost. Ik ben met de beam terug naar de winkel gegaan. Daar is mij een nieuwe beam meegegeven met de vraag of ik het daarmee wilde proberen. Het aansluiten verliep voorspoedig met hdmi arc en alles werkt naar behoren. Kennelijk was iets binnen in de beam bij de aansluiting niet in orde.
Hallo ik heb hezelfde probleem met de beam en de hdmi arc aansluiting krijg ook geen geluid maar wel als ik met de optische kabel aansluit
heb een nieuwe samsung tv.
Reputatie 7
Badge +2
Hallo ik heb hezelfde probleem met de beam en de hdmi arc aansluiting krijg ook geen geluid maar wel als ik met de optische kabel aansluit
heb een nieuwe samsung tv.

Excuus voor de late reactie.
In principe zal de ingang van Sonos of, werken, of niet werken.
Het feit dat via de optische convertor de audio wel word aangeboden, laat me zien dat de Sonos Beam zijn poort het prima zou doen.
In eerste optiek zou dit toch doen denken dat het aan de kabel of aan de HDMI Arc uitgang van de TV te maken heeft.
Is er toevallig een andere bron aanwezig, dat je de Beam op een andere TV zou kunnen aansluiten, of een ander geluid systeem om deze op de TV te verbinden?