Geen geluid van surround

  • 17 November 2023
  • 14 reacties
  • 94 Bekeken

Badge

Ik krijg wel geluid van de radio op de beam en 2 play 3 speakers, maar bij het tv geluid doet hij het niet op de Play 3.


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

14 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Wat geeft de app aan onder TV op het scherm waar je het volume kunt regelen?

Badge

Dat hij op maximaal staat.

Reputatie 7
Badge +3

Onder het woord TV zou iets van Stereo, Stereo pcm of Dolby Digital oid moeten staan.

Reputatie 7

Je hebt de Play 3’s als surround? Of in een aparte “kamer” in de app?

Badge

Er staat niks onder het woord TV.

De Play 3’s zijn als surround gekoppeld. En alleen als de TV aanstaat doen ze het niet. Dan werkt alleen de soundbar.

Reputatie 7
Badge +3

 

Badge

Onder de groep Woonkamer zie ik: Beam, Play:3 Links en Play:3 Rechts.

Onder Thuisbioscoop staat:

  • automatisch afspelen tv —> staat aan
  • Uit groep bij Aut. Afspelen —> staat aan
  • tv-dialogen synchroniseren
  • Groepsaudiovertraging
  • TV-installatie
  • IR gebruiken —> staat aan
  • Instellen afstandsbediening
Badge

 

Badge

Misschien gaat het helpen als de TV bedraad aan het netwerk wordt verbonden. Daar heb ik een verlengkabel voor nodig en die is besteld.

Badge

Mijn systeem is van de eerste generatie. De soundboard is wel jonger.

Reputatie 7
Badge +3

Bedraad aansluiten heeft hier niets mee te maken. Gebruik je de S1 of de S2 app? Mijn schermafdruk komt van de S2 app. Volgens mij zouden de Beam en play 3’s gebruik moeten kunnen maken van de S2 app.

hoe dan ook komt reminder geluid uit de surroundspeakers dan uit de voorspeaker, maar je zou wel iets moeten horen. Eea is afhankelijk van het geluid wat je tv doorgeeft aan Sonos. Sonos speelt wat er binnenkomt. K9mt er stereo geluid binnen dan zal je weinig horen uit de achterspeakers. Je kunt dit wel iets afstellen bijde geluidsinstellingen in de Sonosapp. 
Indien mogelijk zal je dus bij je tv en/of decoder moeten zoeken of je iets kunt aanpassen om surroundgeluid te krijgen, waarbij dan weer opgemerkt dat niet ieder kanaal een surroundgeluid doorgeeft. Dat hangt dan ook weer vaak af van de provider.

Reputatie 7

Heb je de foto gemaakt toen de TV iets afspeelde?

Badge

ja.

Bij het kijken naar een tv uitzending hoor ik geen surround geluid.

Toen ik gisteren op Viaplay naar de formule 1 race keek, had ik wel geluid over alle boxen.

Wat Erooij zegt over wat er doorgegeven wordt, zou daarvan wel eens de reden kunnen zijn. Dan is er verder dus niks aan te doen.

Reputatie 7
Badge +3

Vaak kan je op de tv zien welk geluid wordt meegezonden met de uitzending. Bijvoorbeeld door de info-knop.

Het kan ook zijn dat je instellingen voor geluid op tv en/of decoder goed moet zetten. Wanneer je Viaplay via een app op de tv kijkt dan lijkt daar het geluid goed te staan. Mogelijk dat je dus nog iets moet instellen op een eventuele decoder.