Beantwoord

Geen geluid van (samsung) tv meer via HDMI Arc Sonos BEAM

  • 3 September 2023
  • 6 reacties
  • 764 Bekeken

Hallo, 

Ten eerst nieuw hier op het forum. Hallo! Ik heb al geprobeerd het antwoord op mijn probleem te vinden maar helaas zonder resultaat. Vandaar dat ik het zo probeer. 

Mijn probleem is alsvolgt:

Van de een op de andere dag wordt het geluid van mijn tv (samsung) niet meer via de Beam afgespeeld. De beam heeft het tot voor kort altijd probleemloos gedaan. Beam is via HDMI arc verbonden aan de tv. 

Aanvullende info: Beam speelt nog wel geluid via Sonos app. TV is ook gekoppeld aan beam via sonos app. Als ik via tv menu geluid wissel van HDMI naar tv komt geluid via tv. terugzetten zie je wel de staafdiagrammen spelen, maar hoor je geen geluid. 

reeds geprobeerd:

HDMI sec van van samsung tv uitschakelen

alles is ge-update

stroom eraf en er op

opnieuw installeren

andere HDMI kabel geprobeerd

Heeft iemand op dit forum een idee waar het aan kan liggen?

icon

Beste antwoord door harm van Schadewijk 3 September 2023, 21:22

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 7

Op de pagina “recent actief” van het forum staan er al drie met deze klacht, die lijkt te worden veroorzaakt door een update van Samsung:


 

 

Oplossing: PCM selecteren bij Formaat digitaal geluid.

Reputatie 7

Dit is meer een work around, want PCM geeft geen surround (toch)?

@harm van Schadewijk ik zal het proberen. Kukelen of het werkt. @106rallye ik heb geen surround gekoppeld alleen de soundbar. Als ik op deze manier weer geluid via de Beam krijg is het voor mij een prima (tijdelijke) oplossing. 
 

Dank voor de reacties! 

Reputatie 7

Zie ook het bericht van Sonos in de verschillende topics hierover, onder andere:

 

@106rallye @harm van Schadewijk tv terugzetten naar pcm heeft gewerkt. Dank voor jullie hulp!