Vraag

Geen geluid uit Sonos Arc i.c.m. Samsung TV

  • 8 June 2023
  • 7 reacties
  • 384 Bekeken

Badge

Dag leden,

 

vorig jaar schreef ik hier een artikel omtrent een toch wel alom gekend connectie issue tussen de ARC en Samsung tv voorzien van een “one box” en E-Arc poort. 
Korte beschrijving van het issue. 
Eergisteren een stroomuitval gehad in onze woning, leidend tot het niet meer maken van connectie met de TV. Muziek afspelen via Spotify en dergelijke is geen probleem. Kijkend naar TV wel.

Wat heb ik reeds geprobeerd:

  • de gehele set in-/ uit het stopcontact getrokken
  • reset uitgevoerd op de toestellen
  • e-Arc stekker in-/ uitgetrokken uit de TV

De setup: 

1x Sonos Arc en 4x Sonos One. 
Dit i.c.m. een Samsung Qled van 2017

Alle hulp is welkom.

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

7 Reacties

Reputatie 7

Een nachtje rust voor het systeem doet soms wonderen op dit punt. Anders even bellen met Sonos.

Wel twee opvallende punten overigens:

  • een bekend probleem tussen een Samsung TV uit 2017 en Sonos komt mij niet bekend voor - wel met de The Frame Samsungs uit latere jaren. Overigens lijkt jouw probleem ook meer samen te hangen met de stroomuitval;
  • eARC op een Samsung uit 2017? Kan dat wel? Ik heb een Samsung uit 2019 en die kreeg achteraf (vorig jaar pas) eARC.
Badge

Hi 106rallye,

 

Ondertussen al 2 dagen verder en nog steeds geen mogelijkheid om de ARC met de TV te connecteren. 
Betreft je eerste punt. Ik lees vooral hier op het forum dat de combo Sonos - Samsung niet echt de ideale match is. Momenteel overweeg ik zelf om de huidige TV te wisselen voor een nieuwer model. Vraag is welk merk én vooral, wat werkt zonder problemen met Sonos 😉

Tweede punt. Bij onze tv zat een Connect box. Op het frame van de TV zitten achteraan nog 2 poorten. Echter fungeert de box als main device om externe verbindingen te maken. De box is voorzien van 2 USB-poorten en 4x HDMI, waarbij poort 4 de e-ARC is. 
Er zit ook 1 optische audio ingang in de box verwerkt. 
Heb nu deze ochtend via Sonos een hub besteld van E-arc naar optical audio. 
Hopelijk is het hiermee opgelost, maar vrees ervoor aangezien ik denk dat het probleem in de connect box zit , welke met de TV moet communiceren. 
 

Grts

Reputatie 7

Ik heb als gezegd ook een Samsung uit 2019 (met Connect box). Mijn punt was tweeledig:

  1. Ik lees bij Samsung vooral klachten bij de The Frame modellen (en al een tijdje niet meer); en
  2. Op een Samsung uit 2017 zou je geen eARC moeten hebben, maar gewoon HDMI-ARC - voor trouble shooting is het goed om te weten waarover we praten.

Je hebt via Sonos een hub besteld? Deze adapter bedoel je https://www.sonos.com/nl-nl/shop/optical-audio-adapter?

Hield jouw reset van de Samsung echt in dat je “terug naar fabrieksinstellingen” bent gegaan? Iets er niet iets anders kapot gegaan door de stroomuitval? 

Badge

Hi, 

 

Even ter duiding de ARC-poort.

Reset was vooral via de Sonos App. De toestellen allemaal opnieuw verbonden enz. Verder geen problemen met de TV  wonder bij wonder werkte vrijdag opeens alles. De TV  maakte verbinding met de ARC. Begrijp er niets van…

 

Reputatie 7

Fijn dat het weer werkt.

 

P.S. Inderdaad geen eARC dus.

Badge

Thanks voor de verduidelijking en info. 
Misschien om af te sluiten. Zaken waar ik op dien te letten i.g.v. aankoop van een nieuw toestel? Eventueel een merk dat stabieler draait in combi met Sonos?

Reputatie 7

Ik lees over problemen met Philips, Sony, Samsung en LG. Samsung The Frame het meest, maar het laatste jaar minder. Kortom: je kunt er niets over zeggen.