Beantwoord

Geen geluid uit LG TV via optischekabel naar Playbar

  • 25 January 2019
  • 5 reacties
  • 2356 Bekeken

Ik krijg geen geluid uit mijn LG TV via optischekabel naar de playbar. Dit werkte al jaren wel via mijn Samsung TV. Heeft iemand advies. Ik heb de instelling TV op optisch staan, dus tv speakers staan uit.
icon

Beste antwoord door Tim S 4 February 2019, 10:26

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Heb je een andere bron met optische uitgang waar je de Playbar op kan aansluiten, om uit te sluiten of het de LG of de Sonos Playbar is die het probleem veroorzaakt.
Denk hierbij aan de Horizonbox mocht je bij Ziggo TV afnemen, deze heeft ook een optische uitgang.
Ik heb de kabel op de Horizon box aangesloten en komt er wel geluid uit de playbar. Het geluid hapert nu wel. Weet niet of het dan toch aan de kabel ligt. Volgens mij is het bij optisch wel of geen geluid wanneer de kabel stuk is, toch?
Ik heb ook een LG TV en bij mij krijg ik alleen geluid uit de (in mijn geval beam) als ik hem verbind met HDMI ARC
Ik ben er achter wat het probleem was.
Er zat in de tv kast een spliiter voor de optische kabel om de kabel te verlengen. Deze geeft dus problemen met de LG TV. Op de Samsung tv werkte dat wel.
Nieuwe langere optische kabel er tussen gelegd en playbar werkt weer op de tv.
Geen splitter gebruiken dus bij een LG voor de optische kabel
Reputatie 7
Badge +2
Sonos ondersteunt ook helaas geen splitters en convertors omdat deze vaak problemen geven, bijvoorbeeld dat je geen geluid hebt, of dat een Dolby signaal als stereo word aangeboden aan Sonos.