Beantwoord

Geen geluid Sonos Arc icm Apple TV op LG.

  • 19 May 2022
  • 5 reacties
  • 274 Bekeken

Beste,

 

Aller eerst wil ik even het volgende uitleggen.

 

ik ben in bezit van 3 setups. 
 

  1. Woonkamer (Arc, 2x One, Philips The One 70)
  2. Buitenkamer (Arc, 2x One, LG U70)
  3. Slaapkamer (Beam, 2x Ikea lamp, Samsung U48)

Dit alles heeft tot op heden gewoon gewerkt. Ik heb op alle 3 de punten ook een Apple TV 4K zitten. Via daar kijken wij dus Videoland, Netflix, NPO, Ziggo etc. Echter sinds kort merk ik dat er buiten icm de LG tv geen geluid meer uit komt? Stream ik via AirPlay Spotify werkt het wel? Dit geld ook voor boven met de Samsung TV… 

 

Alleen beneden met de Philips TV doet het geluid via Apple het wel. Ik heb nu van alles al getest, allerlei instellingen in de TV en ook van de Apple TV door de structuur van het geluid aan te passen. PCM van de TV zelf Aan/Uit. Dolby Aan/Uit. Komt maar geen geluid meer uit. 
 

Enig idee wat het zou kunnen zijn?? Heb nu dus 2 sets die gewoon niet naar behoren werken. Baal enorm hiervan.

 

gr Joey

 

icon

Beste antwoord door JeroenVR 19 May 2022, 22:21

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Kleine update.

 

ik zie dat mijn Boost  en alles WM:0 is en de Arc in de buitenkamer WM:1 en de One’s van buiten WM:2? Wat betekend 2? Eerst was alles 1 dacht ik.

Reputatie 4
Badge +3

Hallo Joey,

WM: 0 is wired setup, WM:1 is Wireless setup en WM:2 is surround in Wireless setup.

Apple heeft voor de Apple TV recent updates uitgerold (tvOS 15.5). Zijn alle 3 jou apple devices voorzien van de nieuwe update? En als je de Apple TV van Woonkamer loskoppelt en deze aansluit in een ruimte waar de problemen zijn, hoor je dan wel geluid? Dat zou ik als eerste proberen.

Reputatie 7

Ik zou de instellingen van de LG en de ATV eens doorlopen. Misschien op basis hiervan: https://en.community.sonos.com/home-theater-228993/no-atmos-sound-via-sonos-arc-6858962

Probleem zat hem bij mij dus in de Apple TV’s. Boven en buiten hadden een oude software. Alles werkt weer!

 

Reputatie 4
Badge +3

Probleem zat hem bij mij dus in de Apple TV’s. Boven en buiten hadden een oude software. Alles werkt weer!

 

Had al zo’n vermoeden. Fijn dat het is gelukt 👍