Skip to main content
Antwoord

geen geluid over speakers, enkel via de ray

• September 12, 2025
  • 6 reacties
  • 84 Bekeken

Hallo allemaal, 

Een raar issue dat ik sinds een paar maanden heb maar dat ik niet opgelost krijg ondanks de verschillende software update’s. 

Als ik Sonos radio gebruik en laat spelen over al mijn speakers dan functioneert dit normaal. 

Probeer ik het geluid van de TV te streamen over de speakers (via de Ray) dan werkt dit niet. 

Enkel de Ray speelt muziek af, ondanks dat volgens de app alle speakers actief zijn. 

Na een tijd valt dan ook de ray uit, begint het witte lampje te knipperen (alsof hij WIFI zoekt) en gaat vervolgens terug spelen. (In de app zie ik nu dat de andere speakers niet meer aangevinkt zijn, enkel de Ray is actief). 

Muziek spelen via spotify lukt sinds een paar maand ook niet meer, de muziek speelt even af via de Ray (wederom, de rest staat aangevinkt maar doet niets) en na een halve minuut o.i.d. Krijg je de melding dat het streamen niet lukt.

Ik heb reeds gedaan:

• Alle devices uitgetrokken en een poosje spanningsloos gezet, hierna synchroon weer laten opstarten
  • De software is up to date. 
  • De sonos app is up to date.
  • Deze community ingeschakeld ;-)

Alvast bedankt voor het lezen, ik hoop dat we dit opgelost krijgen. 

Beste antwoord door Erooij

Dus een diagnose maken, nummer noteren en bellen met Sonos.

6 Reacties

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • September 12, 2025

Al eens contact opgenomen met Sonos? Zij kunnen je systeem “uitlezen”.

• Auteur
  • Novice
  • September 12, 2025

Al eens contact opgenomen met Sonos? Zij kunnen je systeem “uitlezen”.

Nog niet, dat doe ik maandag aanstaande als ik het tegen dan nog niet uitgedokterd heb.

Alvast bedankt voor de reactie!

• Auteur
  • Novice
  • September 15, 2025

Contact gehad met Sonos via chat (wellicht een AI bot).
Daaruit blijkt dat wat ik al een jaar of 2 doe “niet ondersteund” is, ze kunnen mij dus ook niet helpen hiermee. 
Zelfs na aandringen blijf ik horen dat het niet ondersteund is en dat er geen oplossing is. 

Voor de issues die ik ervaar met spotify krijg ik de boodschap dat ik een diagnostiek moet opsturen zodra er een probleem voordoet (continu dus eigenlijk), maar ik zie hier in veel posts dat ik niet de enige ben die hier problemen mee heeft en dat er ook geen echte oplossingen voor zijn.

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • September 15, 2025

Wat doe je dan precies?
Je kunt toch het geluid van de tv afspelen via de Ray en vervolgens de rest groeperen met de Ray. Dit zou gewoon moeten kunnen werken volgens mij. Het enige probleem is dat er een lichte vertraging in het geluid ontstaat waardoor een soort echo ontstaat. Vanwege deze vertraging zal Sonos het formeel niet ondersteunen.

Ook Spotify zou gewoon moeten werken naar meerdere speakers, dat is juist de kracht van Sonos. Inderdaad gewoon een diagnose van je systeem maken, nummer noteren en vervolgens bellen met Sonos.  Niet geschoten is altijd mis.

• Auteur
  • Novice
  • September 15, 2025

Wat doe je dan precies?
Je kunt toch het geluid van de tv afspelen via de Ray en vervolgens de rest groeperen met de Ray. Dit zou gewoon moeten kunnen werken volgens mij. Het enige probleem is dat er een lichte vertraging in het geluid ontstaat waardoor een soort echo ontstaat. Vanwege deze vertraging zal Sonos het formeel niet ondersteunen.

Ook Spotify zou gewoon moeten werken naar meerdere speakers, dat is juist de kracht van Sonos. Inderdaad gewoon een diagnose van je systeem maken, nummer noteren en vervolgens bellen met Sonos.  Niet geschoten is altijd mis.

Dit doe ik dus.

TV speelt over de Ray, ik groepeer de speaker in de eetkamer en keuken.

Doorgaans speelt dit even, dan valt alle geluid uit en begint op de Ray het lampje te knipperen.

Daarna gaat enkel de Ray weer verder.

Hetzelfde met spotify.

dit heeft trouwens jaren goed gewerkt tot voor een paar maanden geleden.

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • Antwoord
  • September 15, 2025

Dus een diagnose maken, nummer noteren en bellen met Sonos.