Beantwoord

geen geluid op sonos Arc, wel op tv luidsprekers

  • 27 November 2023
  • 5 reacties
  • 103 Bekeken

Gisteren mijn eerste dag met de sonos arc. Alles werkte. Nu vandaag valt het geluid steeds weg op de tv luidsprekers. Uit de sonos arc komt überhaupt geen geluid meer. Op het scherm zie ik wel dat hij probeert contact te maken met de soundbar, maar gaat dan steeds over naar de tv luidsprekers. Alles is net zoals gisteren ingesteld. Tv is van Samsung en ondersteunt E-arc, ook via hdmi verbonden. 

icon

Beste antwoord door 106rallye 28 November 2023, 20:43

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7

Heb je echt eARC nodig? Probeer eens eARC uit te zetten - dus alleen HDMI-ARC aan?

Ik heb enkel in het Samsung tv menu Expertinstellingen waarin ik enkel kan kiezen HDMI e-arc uit of aan.  Als deze op aan staat kan ik ook kiezen voor Dolby Atmos. Bij geluidsuitvoer kan ik dan weer kiezen tussen tv luidsprekers en optisch, deze laatste moet ik gebruiken om de sonos Arc te activeren. 

Reputatie 7

Om met het laatste te beginnen: vreemd, je gebruikt helemaal geen optisch, maar HDMI.

eARC is in principe niet nodig voor Dolby Atmos, alleen als je een Apple TV of een BD-speler gebruikt. Heb je mijn tip al een geprobeerd?

Je hebt gelijk, staat nu op HDMI (niet optisch) en eARC staat op uit. Dan werkt het "voorlopig" wel. Als eARC op AAN staat, werken alleen de tv luidsprekers, ondanks dat er op de tv een aparte eARC aansluiting is voorzien. Dus die eARC aansluiting is overbodig? Dolby Atmos werkt niet als eARC op uit staat. Vreemd allemaal. 

Reputatie 7

Om te testen is dat goed om te weten, maar een definitieve oplossing is het niet. Dat je zonder eARC geen Atmos krijgt is ook vreemd. Misschien eens kijken of je Samsung up to date is en dan eens bellen met Sonos?