Vraag

Geen geluid op Netflix na Sonos update app naar 7.4

  • 4 September 2017
  • 75 reacties
  • 2338 Bekeken

Badge +1
Hallo,
Na update van de Sonos app hebben we geen geluid meer op diverse apps waaronder Netflix en NPO uitzending gemist. TV Samsung UE40F6740. Altijd prima gewerkt. Komt er een oplossing bij update ?
Optische kabel werkt goed, radio en TV werkt prima
In Netflix omzetten van 5.1 naar stereo heeft geen effect.

Graag bericht van Sonos

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

75 Reacties

Reputatie 5
Badge +2
Ik heb dezelfde issue. 7875252

Volgens het systeem is de update bij jou al aktief. Klopt dit en heeft het geholpen.

..........Klikgeluiden door de play1 bij DD stand. PCM stand geen last. Sinds laatste update is de ellende begonnen. 7878596. Ik doe al mee met de BETA

Ook bij jou zie ik dat de special update aktief is.


Nieuwe diagnose; 7882077 Domme vraag misschien, maar ik stel em toch opnieuw; optische kabel kan toch gewoon in Ziggo box blijven zitten...??

Bij zie ik andere meldingen. De optische kabel kan inderdaad in de Ziggo box blijven. Jou diagnose laat andere meldingen zien. Is de PLAYBAR direkt verbonden met de Ziggo box of zit er een optische switch of convertor tussen?
Ik heb dezelfde issue. 7875252

Volgens het systeem is de update bij jou al aktief. Klopt dit en heeft het geholpen.

..........Klikgeluiden door de play1 bij DD stand. PCM stand geen last. Sinds laatste update is de ellende begonnen. 7878596. Ik doe al mee met de BETA

Ook bij jou zie ik dat de special update aktief is.


Nieuwe diagnose; 7882077 Domme vraag misschien, maar ik stel em toch opnieuw; optische kabel kan toch gewoon in Ziggo box blijven zitten...??

Bij zie ik andere meldingen. De optische kabel kan inderdaad in de Ziggo box blijven. Jou diagnose laat andere meldingen zien. Is de PLAYBAR direkt verbonden met de Ziggo box of zit er een optische switch of convertor tussen?


Playbar is direct verbonden met de Ziggo box middels een optische kabel
Reputatie 7
Badge +2
@JBB,

Raad je aan telefonisch contact met onze support desk op te nemen dat we dieper onderzoek kunnen doen.
Contact Pagina.
Hallo allemaal,

Ik heb pas een sonos aangeschaft, maar als ik via de app op mijn horizon box netflix kijk krijg ik geen geluid.
Met normale zenders gewoon wel.
Mijn diagnostische info nummer is: 8211778.
Kun jullie mij misschien ook helpen?

Alvast bedankt, groetjes Jari
Reputatie 4
Badge +3
Dit ligt hoogstwaarschinlijk aan hoe de Horizonbox met 5.1 geluid omgaat. Als deze het uitzend in bijvoorbeeld DTS formaat of Dolby Digital Plus formaat, dit zijn audio codecs die de Sonos Playbar/Playbase niet ondersteunen. De Playbar/Playbase ondersteunen Dolby Digital 5.1 en stereo (PCM). Zorg er dus voor dat in de audio instellingen van je Horizonbox deze instellingen goed staan.
Hallo allemaal,
Het probleem is al opgelost.
Bedankt voor dw reactie;)

Groetjes jari
Zelfde probleem! 8248758
Reputatie 5
Badge +2
De PLAYBAR laat zien dat deze geen signaal krijgt. Hoe is de PLAYBAR aangesloten? Is de optische kabel verbonden met de TV of met een ander apparaat.
Optische kabel direct verbonden van tv naar soundbar. Normaal tv kijken werkt wel enkel Netflix.
diagnose nummer 8258006 wel sonosapp op de ipad maar niet op mijn mac en op mijn telefoon mtorola.....wat nu?
Gister Sonos PLAYBAR geïnstalleerd. Hebben geen geluid bij het kijken naar Netflix via externe box. Hier zit wel de optische kabel in.
Diagnose nummer: 8267269
Badge
Ik heb een Samsung tv en daarop nu de Netflix in gebruik genomen. Maar ik heb geen geluid bij Netflix, de instellingen in de Horizonbox staan op Dolby Digital AAN, en in de Netflix app ook op 5.1 maar dan heb ik geen geluid. Als ik de horizon DD uitzet heb ik geluid. Ook als ik de Netflix op gewoon Engels zet ipv 5.1 heb ik geluid.
Maar ik moet toch ook gewoon 5.1 kunnen hebben op mijn Sonos?
Diagnostische info verstuurd onder nummer 8268141
Reputatie 7
Badge +2
Wil iedereen verzoeken met hun problemen omtrent Netflix, telefonisch contact op te nemen zodat we uw probleem kunnen onderzoeken.
Weet dat wat beschreven is in dit topic, oude informatie is van software versie 7.4
We zitten tegenwoord op software versie 8.2.2
goedenavond hier hetzelfde probleem:
677883311
Reputatie 5
Badge +2
Pas het geluids formaat op de TV even aan, ik zie dat Sonos het verkeerde formaat door krijgt. De ondersteunde formaten zijn Dolby Digital 5.1 en Stereo (PCM).
Hallo, Ik zit op software versie 8.5.2 (recent geupdate) en bezit een Samsung TV (icm een playbar) en heb dit pobleem nu ook. DiagnoseID is 1702386089. Kunnen jullie me helpen?
Reputatie 7
Badge +2
Dit topic gaat over een bekend probleem in software versie 7.4
Het probleem wat u aankaart kan dus niet het zelfde zijn, alhoevel u misschien een probleem ervaart wat er op lijkt.
Raad u aan ons telefonisch te contacteren.
NL: 0800 555 1234
BE: 0800 644 44
Maandag t/m Vrijdag van 10:00 tot 18:00 te benaderen.
Bij mij geen geluid meer bij Netflix.....

Diagnostics code 1030072679

Thx
Reputatie 7
Badge +2
Bij mij geen geluid meer bij Netflix.....

Diagnostics code 1030072679

Thx


Ik quote mezelf even.

Dit topic gaat over een bekend probleem in software versie 7.4
Het probleem wat u aankaart kan dus niet het zelfde zijn, alhoevel u misschien een probleem ervaart wat er op lijkt.
Raad u aan ons telefonisch te contacteren.
NL: 0800 555 1234
BE: 0800 644 44
Maandag t/m Vrijdag van 10:00 tot 18:00 te benaderen.


Sonos zit op het moment op software versie 9.0, dit probleem is reeds opgelost.
Wil je verzoeken ons te bellen waarin we samen naar een oplossing kunnen toewerken.
Hallo,

ik heb ook het probleem dat het geluid van de Soundbar bij Netflix wegvalt. Alle andere apps, tv en gameconsole werken wel gewoon. Enkel bij Netflix en niet bij alle films, lijkt random te gebeuren. Wat kan ik hier aan doen??
Reputatie 7
Badge +2
Hallo,

ik heb ook het probleem dat het geluid van de Soundbar bij Netflix wegvalt. Alle andere apps, tv en gameconsole werken wel gewoon. Enkel bij Netflix en niet bij alle films, lijkt random te gebeuren. Wat kan ik hier aan doen??

Neem even telefonisch contact op.
Ga tevens dit topic afsluiten, het gaat om software versie 7.4, terwijl de Sonos nu op software versie 9 of hoger zou moeten staan.