Geen geluid op 5.1 na update (playbar, 2x play 1) - Oplossing beschikbaar



Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk.

103 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Hallo Sonos. Ik heb nu al een aantal keer een diagnose gestuurd, zie aan veel mensen na mij dat er een updat is, maar ik ben nog steeds geluidloos. Met zo'n duur systeem wil ik gewoon geluid hebben. Wanneer komt mijn update, of een algemene zodat ik weer alles uit het systeem kan halen

Excuus voor het over het hoofd zien.
Update staat klaar.
Hallo Sonos. Ik heb nu al een aantal keer een diagnose gestuurd, zie aan veel mensen na mij dat er een updat is, maar ik ben nog steeds geluidloos. Met zo'n duur systeem wil ik gewoon geluid hebben. Wanneer komt mijn update, of een algemene zodat ik weer alles uit het systeem kan halen

Excuus voor het over het hoofd zien.
Update staat klaar.


Super. Alles werkt weer?????
Badge
Ciao, helaas heb ik het ook. Als ik switch van tv naar schotel of naar de PS4 verdwijnt het geluid sinds de update. Pas na 60+ sec of nadat ik geluid op max heb gezet werkt het (soms) weer. Of ik moet hem helemaal uit zetten.
Mijn diagnosenummer is 7849030.
Ik hoor het graag.
Reputatie 7
Badge +2
Ciao, helaas heb ik het ook. Als ik switch van tv naar schotel of naar de PS4 verdwijnt het geluid sinds de update. Pas na 60+ sec of nadat ik geluid op max heb gezet werkt het (soms) weer. Of ik moet hem helemaal uit zetten.
Mijn diagnosenummer is 7849030.
Ik hoor het graag.


Update staat klaar!
Ik heb ook hetzelfde probleem bij YouTube, NPO Start (bevestigingsnummer 7849067) en andere apps. Netflix daarintegen doet het wel. Het geluid van BBC 1 en 2 doet het ook niet als de instelling op Dolby staat in de Ziggo Horizon box (bevestigingsnummer 7849104). Uw update zie ik graag tegemoet.
Reputatie 7
Badge +2
Ik heb ook hetzelfde probleem bij YouTube, NPO Start (bevestigingsnummer 7849067) en andere apps. Netflix daarintegen doet het wel. Het geluid van BBC 1 en 2 doet het ook niet als de instelling op Dolby staat in de Ziggo Horizon box (bevestigingsnummer 7849104). Uw update zie ik graag tegemoet.

Update staat klaar. hoor graag als je nog problemen ervaart.
Ik heb ook hetzelfde probleem bij YouTube, NPO Start (bevestigingsnummer 7849067) en andere apps. Netflix daarintegen doet het wel. Het geluid van BBC 1 en 2 doet het ook niet als de instelling op Dolby staat in de Ziggo Horizon box (bevestigingsnummer 7849104). Uw update zie ik graag tegemoet.

Update staat klaar. hoor graag als je nog problemen ervaart.


Het werkt weer. Tx ?
Sinds gisteren avond geen geluid meer door mijn Philips tv.
Playbar, SUB en 2 play 5 speakers reeds herstart zonder succes.
Radio en muziek afspelen lukt wel, maar eenmaal tv opgezet doodse stilte.

diagnos rapport 7846019


Update staat voor je klaar, hoe graag of het 't probleem doet oplossen.


Het probleem is ondertussen opgelost na een update van de tv zelf.
Ook na de update van sonos werkt alles perfect
Badge
Bij afspelen van video's in de YouTube app op Samsung UE49KS8000 duurt het (sinds de update van een maand geleden) meestal 10+ seconden voordat audio hoorbaar is. In de verzonden log was dit het geval bij de laatste afgespeelde video.

Diagnostic information number: 7853817
Reputatie 5
Badge +2
@s.v.groeneveld Er staat een update voor je klaar, laat ons weten als het probleem erna nog bestaat.
Badge
@s.v.groeneveld Er staat een update voor je klaar, laat ons weten als het probleem erna nog bestaat.

Geweldig, audio in de YouTube app lijkt consistent sneller te beginnen dan ooit tevoren.

Uit nieuwsgierigheid: wat is dit voor update, en waarom is deze niet gewoon voor iedereen beschikbaar gemaakt?
Gaat dit wellicht ook verbetering geven met de continu onderbrekende audio bij Dolby Digital streams?
Reputatie 5
Badge +2
Dit is een kleine voorproef op de volgende update. Bij sommige setups ging er iets mis in de huidige software versie met het afspelen van Dolby Digital, dit had te maken met de manier waarop de Playbar het geluid verwerkt. Het treft een relatief kleine groep mensen, vandaar dat we het case-by-case afhandelen totdat de nieuwe update uitkomt.
Zelfde probleem, diagnose 7859771
Reputatie 5
Badge +2
De update staat voor je klaar. Deze kun je uitvoeren via de instellingen in de Sonos app.
Zelfde probleem. Diagnose 7863918.
Reputatie 5
Badge +2
Ook voor jou staat een update klaar. Na de update moet het opgelost zijn, en anders hoor ik het graag.
Update geeft forse verbetering, echter er bij starten filmpje op Youtube start geluid Sonos pas na 1-2 seconden. Kunnen jullie hier nog wat mee? Heb nieuwe diagnose ingestuurd. 7869963
Reputatie 5
Badge +2
Kan zijn dat het geluid bij sommige bronnen wat later begint inderdaad. In de diagnose zijn geen fouten te zien op het moment die duiden op een probleem wanneer er Youtube wordt gekeken. Het zou wel een goed idee kunnen zijn om eens te kijken naar het 5ghz signaal in de buurt van de Playbar, deze is soms aan het storen op de 5 ghz communicatie tussen Playbar en surrounds. Dit zou zich kunnen manifesteren als het wegvallen van het geluid bij de achterspeakers. Mocht je hier hulp bij willen, dan kun je het beste ons telefonisch contacteren. Ons nummer vind je hier.
Gisteren is jullie laatste update uitgekomen voor de iOS app samen met de Playbar + Play 1's.
Deze update is voor jullie Privacy Voorwaarden die veranderen (versie: 7.4).
Hiermee heb ik ook de hardware thuis voorzien van de laatste versies zowel de playbar als de 2x play 1's.

Mijn thuis situatie is als volgt:
Samsung UE55KS7000 tv verbonden via TOSLINK(SPDIF) met de playbar
Achterzijde 2x de play 1.

Voorheen werkte alles perfect, tot na de update van gisteren.
Het probleem dat ik heb en wat ik heb kunnen reproduceren is als volgt:
Wanneer de stream die mijn TV uitzendt Dolby Digital 5.1 is en dit doorstuurt naar mijn sonos playbar. (bitstream, dus de TV doet er niets mee).
Geeft mijn playbar geen geluid, tevens maken alle speakers een tikkent geluid.

Wanneer ik forceer dat mijn TV een stereo stream stuurt, werkt het perfect.
Het maakt niet uit vanuit welke source deze 5.1 stream komt het werkt niet, pas na 60+ sec gaat het wel werken.
Of wanneer ik de playbar van de stroom afhaal en deze opnieuw op de stroom aansluit. Maar zodra ik dan van kanaal wissel en het betreft dan een 5.1 dolby digital stream moet ik opnieuw 60+ sec wachten voordat de speakers weer geluid gaan geven.

De apps via sonos zelf produceren netjes geluid (lees: spotify, plex & TuneIn).

Dan wat zoek werk ben ik ook een ander topic tegen gekomen op jullie engelse forum waar veel meer mensen klagen over dit zelfde probleem: https://en.community.sonos.com/troubleshooting-228999/no-sound-on-certain-channels-after-system-update-today-6789926

Hieruit komt ook wederom duidelijk naar voren dat deze problemen voorkomen wanneer de bitstream die door de sonos ontvangen wordt Dolby Digital 5.1 is.

Is deze BUG bij jullie al bekend? Zo ja wanneer rollen jullie de bugfix uit voor dit probleem, het is namelijk niet echt acceptabel dat dit kan gebeuren met zo'n duur systeem.

Ik ben benieuwd of er in NL meer mensen dit probleem ervaren na deze update.
Goedemorgen, heb het zelfde probleem.
Ik heb een gemaakt diagnose gemaakt 7878750.
Hier ook het zelfde probleem .
Heb een bar een sub en 2 keer play 3 en een samsung tv Ue 55j8000
Diagnose rapport 7878750
En systeem is up to date er zijn geen nieuwe updates
Reputatie 5
Badge +2
De update staat klaar, ga naar instellingen en kies voor zoeken naar online updates. Laat je nog even weten of het gelukt is?
Hallo Sonos,

Graag ontvang ik ook de update, ik ervaar dezelfde problemen als velen anderen. Nummer 7889506.

Alvast bedankt.
De update staat klaar, ga naar instellingen en kies voor zoeken naar online updates. Laat je nog even weten of het gelukt is?
Hallo Ryan,

Net update uitgevoerd en hij werkt weer naar behoren. Ben nog steeds super blij met mijn Sonos aankoop
Thx
Paul