Geen Dolby Atmos Philips 55oled804

  • 2 January 2021
  • 5 reacties
  • 1247 Bekeken

Ik heb een philips oled804. Hier heb ik een arc met surround speakers op aangesloten. Het geluid van de tv heb ik op de bypass stand gezet.

wat ik ook afspeel krijg ik nergens in mijn app de dolby atmos melding of heb ik het gevoel dst atmos aan staat. 
 

waar ik nu mee test is disney + met lion king movie.

 

weet iemand hoe ik atmos werkend krijg?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Heeft  je TV wel eArc (extended Audio Return Channel) dit is nodig voor ATMOS. 

 

Bedankt voor je reactie. Ik kan nergens echt vinden of hij earc heeft. Hoogste hdmi versie is 2.0 Er staat wel dat door de tv dolby atmos wordt ondersteund.

Ik heb speciaal een samsung  tv voor gekocht die eArc heeft en dat werkt wel.  Net effe gekeken maar jouw model heeft geen eArc zie link : https://www.flatpanelshd.com/philips_oled804_2019.php

Dus ik kies expres een tv die atmos ondersteund die dus geen atmos ondersteund? Is er verder geen mogelijkheid waarop ik alsnog van atmos gebruik kan maken?

Reputatie 7

Je hebt twee vormen van Atmos: compressed, dat via Dolby Digital+ en dus via HDMI-ARC kan worden getransporteerd en uncompressed, Full, Atmos dat via eARC moet worden getransporteerd. Full Atmos komt van externe bronnen (een Blu Ray speler of een spelcomputer). Apps op een TV, zoals Netflix en Disney+ kunnen compressed Atmos weergeven, dat dus gewoon via HDMI-ARC naar een Arc kan. Of die apps dat op jouw TV ook kunnen, en of je TV dat evt. door kan geven via HDMI-ARC, zou je bij Philips na kunnen vragen, of bij andere Philips-bezitters.

Wat zijn de geluidsinstellingen van je TV als de Arc is aangesloten?