Beantwoord

Geen dolby atmos bij LG G3 met Arc

  • 24 December 2023
  • 9 reacties
  • 190 Bekeken

Badge

Sinds kort in het bezit van de arc. Deze is via eARC op de LG G3 aangesloten met de meegeleverde HDMI kabel. Dolby atmos content geeft 5.1 in de app weer en geen dolby atmos.

 

Wat moet er nog ingesteld worden op de LG G3? Passtrough staat ook al aangevinkt.

Dolby Atmos staat ingeschakeld op de LG, rest staat op grayed out.

 

icon

Beste antwoord door Erooij 25 December 2023, 11:29

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

9 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

Waar kijk je op dat moment naar? Via de normale tv krijg je geen Dolby Atmos, bij Netflix bijvoorbeeld wel maar dan moet je wel het duurste abonnement hebben en is ook nog afhankelijk van welke film of serie je naar kijkt.

Badge

Bedankt voor je reactie, Dus bijvoorbeeld via HBO de film Dune moet wel dolby atmos in de app te zien zijn.

Via een Shield kijk ik bijvoorbeeld via YouTube dolby atmos content, zou het dan wel zichtbaar moeten zijn? Of moet je voor YouTube ook een duur abo hebben?

 

Badge

Ligt inderdaad aan het content, Disney plus geeft wel dolby atmos.

Reputatie 5
Badge +3

Youtube is altijd stereo

Reputatie 7
Badge +3

Welk abonnement heb je bij HBO?

Badge

HBO max. Disney Plus geeft Dolby Atmos.

Reputatie 7
Badge +3

Youtube is altijd stereo

Dit klopt niet meer helemaal.  Het beste wat ze afspelen is 5.1 op daarvoor geschikte devices. Zelf geven ze aan daarvoor geschikte tv’s vanaf 2021 dacht ik.

Net even getest op mijn 6 jaar oude tv, daar krijg ik geen surroundgeluid via YouTube. Kijk ik naar hetzelfde filmpje op mijn ATV dan krijg ik wel surround en kan ik dit ook aangeven bij de instellingen. 
 

Overigens moet ook het filmpje dit ondersteunen. Bij de instellingen per filmpje kun je zien of 5.1 ondersteund wordt. Het bericht surroundtest oid zegt in dit geval niets.

Reputatie 7

Het kan ook aan je TV liggen. Op sommige TV's geeft de ene app wel Atmos en de andere niet. Op Samsungs had Disney tijden lang geen Armos. Soms ligt het ook aan de gekozen taal: oorspronkelijke taal wel Atmos, andere versies niet.

Bij jou geeft Disney+ wel Atmos, dus dan gaat het technisch goed.

Reputatie 7
Badge +3

HBO max. Disney Plus geeft Dolby Atmos.

Er schijnt een basic en een standaard abonnement te zijn. Bij basic geen Atmos.