Vraag

geen dolby atmos arc combinatie Samsung QE55Q7FNA


Badge +1

Heb sinds kort nieuwe apple tv4k ,maar krijg geen atmos op mijn sonos arc.

Alle hdmi kabels geupdate maar niks help.


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

15 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

we hebben hier nog een heleboel vragen over.

Instellingen van je TV nagekeken? ( CEC)
Aangesloten HDMI op de ARC aansluiting van de TV ( is er 1)
Instellingen Apple TV nagekeken.
Welke dienst gebruik je om te zien of je Atmos hebt?
Welke locatie van de streaming app (bv Netflix) gebruik je (Apple/TV/decoder...)
Hoe weet je of je wel of geen Atmos draait? (op app sonos te zien)
Heb eenzelfde tv dus het is mogelijk, heb alleen de combinatie met Apple tv niet.

We beginnen hier maar eens mee…. ;-)

 

Badge +1

Anynet +(HDMI-CEC) staat aan,De Arc staat op 1

Apple staat audiostructuur staat  Automatisch

Netflix hoogst kwaliteit

Sonos app geeft digitaal 5

 

Reputatie 7

En de instellingen van de TV? Is pass through mogelijk?

Badge +1

Waar vindt ik dat ?

Badge +1

Volgens Sonos moet de tv een E Arc aansluiting hebben

vreemd verhaal toen ik de arc vorig jaar kocht stond er nergens dat je een e arc aansluiting moet hebben.

heb vorig jaar div. keren gewoon atmos op app zien verschijnen

 

Reputatie 5
Badge +3

Als je een nieuwe Apple tv hebt gekocht zou het daar een instelling kunnen zijn? Ik gebruik zelf geen Apple producten maar dit is de eerste hit op Google.

 

https://support.apple.com/nl-nl/HT212714

Reputatie 7

@Aadvs1988 

Ik zou eens kijken bij de geluidsinstellingen van de TV. Een Samsung uit 2018 heeft inderdaad geen eARC (mijn 2019 Samsung kreeg dat ook pas na meer dan twee jaar).

Zonder eARC kun je echter ook Atmos krijgen, namelijk van gecomprimeerde streams, zoals de meeste apps op je TV. Zie bijvoorbeeld https://support.sonos.com/en-us/article/listen-to-dolby-atmos-on-sonos Ik heb zelf geen Apple TV, dus kan je niet zeggen of je de Apple TV ook een Dolby Digital Plus Atmos stream kunt laten weergeven.

Badge +1

Systeem veranderd,kijk nu via Ziggo mediabox next naar Netflix 

en krijg nu wel Dolby Atmos op app

Reputatie 7

Omdat je TV van 2018 is zouden ook de apps op je TV wel eens niet Atmos geschikt kunnen zijn. Heb je die al eens geprobeerd, overigens?

Badge +1

Dat schreef ik Netflix app op ziggo next geeft Dolby Atmos

Reputatie 7

Maar ik zei niet de app op de Ziggo Next, maar die op je TV……..

Badge +1

Met app op tv geen atmos maar digtaal 5-1

Reputatie 7

Tja. Dan is je TV dus waarschijnlijk gewoon te oud. De apps lijken niet Atmos-geschikt. Mooi dat het met Ziggo wel werkt!

Badge +1

Ziggo mediabox staat aan tv en sonos aan tv ( dat werkt hoe kan mijn tv dan te oud zijn ?  )

Reputatie 7

Je TV geeft Atmos die hij binnenkrijgt van Ziggo door aan de soundbar. Dat gaat dus goed. Voor de apps op je TV kan dat anders zijn: die lijken niet Atmos geschikt. Dat kan per bouwjaar verschillen bij Samsung. Bij mijn 2019 Samsung is Netflix wel en (naar ik heb begrepen) Disney+ bijvoorbeeld niet Atmos geschikt.