Vraag

geen connectie meer tussen Beam en Samsung tv

  • 27 December 2020
  • 6 reacties
  • 648 Bekeken

Goedemiddag,

 

Sinds iets meer dan een jaar heb ik een Beam en 2x Sonos one.

 

Sinds een halfjaartje zoiets valt af en toe het geluid uit. Via Spotify is er wél gewoon geluid.

 

Hier uit kan ik afleiden dat het probleem zit tussen verbinding van de tv en de beam.

Helemaal omdat het rommelen met de HDMI stekker achterin de Beam soms het geluid herstelde.

We zijn nu inmiddels aangekomen op het punt dat de beam pertinent weigert om met de tv te communiceren.

 

Inmiddels 3 HDMI kabels geprobeerd, zelfdiagnose van de tv geeft ook aan dat er geen verbinding is, tv software is up-to-date, Beam gereset, niets helpt…

De app van sonos geeft ook aan geen verbinding meer te kunnen maken met de tv.

ikzelf heb het gevoel dat de hdmi poort IN de Beam héél erg losjes zit... Maar dat moet eigenlijk niet kunnen lijkt me

 

Wie weet raad?

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 7

De aansluiting van de Beam zou los kunnen zijn…..

Staat HDMI-CEC (Anynet) aan in je TV?

Anynet staat aan, het heeft ook altijd gewoon goed gewerkt tot zomer ongeveer

Reputatie 7

Even Anynet uit en aan?

Reputatie 6
Badge +3

Ik heb geen Sonos aan mijn Samsung TV maar een Onkyo receiver; zowel de receiver als de TV zijn altijd aan de stroom en na een paar maanden merk ik wel eens dat de (CEC) communicatie tussen beiden niet lekker loopt. Wat dan helpt is de TV een paar minuten uit de stroom en ik heb deze ook wel eens teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Daarna is het altijd opgelost en gaat het langere tijd goed, het lijkt echt een probleem in een printplaat van de Samsung TV te zijn omdat deze altijd onder spanning staat.

Ik zal beide opties eens proberen straks!

Mag ik jullie hartelijk bedanken voor de feedback. Na het spanningloos maken van de tv en het uit en inschakelen van anynet werkt alles weer naar behoren 😊