Geen audio bij Viaplay en Ziggo Sport.

  • 28 May 2022
  • 5 reacties
  • 396 Bekeken

Sinds gisteren heb ik bij specifieke zenders zoals viaplay, ziggo sport geen audio meer via de sonos boxen. Als ik de surround set ontkoppel heb ik wel audio via de tv.

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ik denk dat je wat meer info moet verschaffen. Hoe speel je beide af? Kan via decoder, app op de tv, via Apple TV, chromecast, AirPlay en er zullen er nog meer zijn. Info is dus van belang wanneer je geholpen wilt worden.

Wanneer het echter alleen bij deze 2 is dan zal je het moeten zoeken in de geluidsinstellingen van de app of het medium via welke je afspeelt. Sonos speelt wat het ontvangt en wanneer deze het geluid niet kan verwerken dan speelt deze niets.

Natuurlijk, geen probleem.

Het betreft meerdere zenders die ik ontvang via Ziggo als ook bepaalde apps zoals viaplay en netflix. 

Wat opvalt bij de ziggo zenders dat bij deze zenders de audio wat later start dan bij andere zenders via ziggo als je van zender wisselt, als ik het sonos systeem heb ontkoppeld en dus de audio via de tv boxen afspeel.

Het lijkt erop dat bepaalde audio configuratie/compressie niet meer goed communiceert met Sonos.

De sonos systeem, arc en 2x One SL, is geheel gekoppeld met de kabel. En vanaf de arc met hdmi met de tv verbonden. 

Zoals gezegd dit is sinds kort. Het enige wat is veranderd dat Ziggo recent een update heeft gedaan bij de centrale kast in de wijk.

Reputatie 7
Badge +3

Wat geeft de sonosapp aan wat er ontvangen wordt? Zit daar een verschil bij de verschillende zenders?

Ik heb zelf geen Ziggo en heb geen idee hoe je daar de geluidsinstellingen kunt proberen te veranderen. Wellicht ook het probleem melden bij Ziggo.

Reputatie 7

Je zou inderdaad eens kunnen variëren met de geluidsinstellingen van de Ziggo box en de TV…… 

Dank beide voor de reacties. Heb echt van alles geprobeerd zonder resultaat, waarbij ik tot de conclusie kwam dat het niet aan Sonos of Ziggo ligt. Heb toen de tv gereset naar fabrieksinstellingen waarbij ook al geïnstalleerde apps werden verwijderd. Dit heeft het gefixed. Heb vervolgens 1 voor 1 de streaming apps toegevoegd en het werkt nog steeds gelukkig.