Geen 5.1 bij direct aansluiten Arc op Apple TV.

  • 23 January 2021
  • 6 reacties
  • 270 Bekeken

waarom geef mijn Sonos opstelling arc aub en 2x playone altijd alleen maar 2.0 aan en nooit 5.1 ook niet als ik hem direct aansluit op Apple TV dus zonder tussen komst van de tv 


6 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

Kan aan het aanbod van media liggen?? deze moet wel 5.1 doorgeven
Netflix geeft 90% 5.1 door

Hoi bedankt voor je bericht maar ik heb Netflix Videoland Disney + Kodi en Apple TV en bij alle 5 de instellingen op 5.1 staan maar helaas nog steeds 2.0

Reputatie 7
Badge +3

Ook de tv, incl. decoder, en de Apple TV zelf moeten op de juiste uitgangspunt instelling staan. De app kan wel goed staan. Maa4 als de tv en decoder op stereo of pcm staat zal je 2.0 ontvangen. Ik weet niet precies wat j3 voor een arc kan instellen, maar ik heb voor mijn playbase een uitvoer van Dolby Digital gekozen.

Reputatie 2
Badge +2

Misschien kun je aangeven welke tv (merk en type) je gebruikt; mogelijk heb je toch een instelling in je tv niet juist staan. Waar zie je dat er 2.0 wordt doorgegeven? 

Goede morgen ik heb de Samsung eu55es8000 serie niet de jongste meer 9 jaar maar werk nog perfect 

nu heb ik het gister wel voor elkaar gekregen dat mijn oude Apple TV 3 wel 5.1 geluid door geeft maar mijn Nvidia SHIELD pro blijft op 2.0 heel irritant en kan het hierbij ook niet veranderen op de tv alleen stereo of dts wat natuurlijk niet werkt op de arc 

Reputatie 7
Badge +3

Ik lees dit in de handleiding

“De optie Geluidsformaat kan per uitzending verschillen. 5.1-kanaals Dolby digital-geluid is alleen beschikbaar wanneer u een externe luidspreker via een optische kabel aansluit.”

Reageer