Frontspeakers toevoegen

  • 15 April 2023
  • 4 reacties
  • 112 Bekeken

Wil graag dit onderwerp opnieuw aankaarten. Heb een Arc, subwoofer en 2 Era 300’s als surroundset. Verder 2 play 5 als stereopaar, alles in 1 fysieke woonkamer. Bij muziek afspelen op alles (in 2 “kamers”) en de surrounds op volledig; perfect! Maar zodra de TV aangaat en ik beide kamers wil koppelen ontstaat er vertraging in het geluid. Dit is enigzins te compenseren met de “TV dialogen synchroniseren” functie, maar dan loopt vooral de spraak niet synchroon met het beeld… Kom op Sonos; maak het mogelijk om front surroundspeakers toe te voegen! 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Herhaling van zetten. De frontspeakers zitten al in de Arc en het is daarmee nutteloos om extra frontspeakers in te zetten. Welk geluid zou er dan naar die speakers gestuurd moeten worden?

De aansturing van tv-geluid naar alle speakers gaat anders dan het streamen van muziek. Vandaar de vertraging. 

Klopt Erooij, herhaling van zetten… Sonos zou er mijns inziens toch goed aan doen het besturingssysteem aan te passen. Het signaal wat er naar de frontspeakers gestuurd zou moeten worden zou gelijk kunnen zijn aan het signaal wat naar de Arc gaat. Dan klinkt het geheel wat voller zonder Atmos te beïnvloeden. Alleen de Arc, subwoofer en de Era 300’s als surround mist punch. 

Reputatie 7
Badge +3

Neem van mij aan dat dit nooit gaat gebeuren. Het aantal mensen die iets dergelijks zou willen zal niet bijzonder groot zijn. Bovendien kan je natuurlijk nooit hetzelfde signaal van de Arc naar de voorspeakers sturen. Er zou dan een scheiding gemaakt moeten worden van welk deel van de vele speakers in een Arc naar de voorspeakers zou moeten. 

Wanneer je dit wilt bereiken zal je toch echt naar een volle versterker moeten overstappen met losse speakers, waarbij de versterker het geluid kan verdelen.

Overigens verbaasd het mij dat je punch mist. Ik heb zelf een playbase met 2 surrounds en een sub en het verbaasd mij nog dagelijks wat een enorm ruimtelijk en krachtig geluid er gecreëerd wordt.

Reputatie 7

Maar de Arc heeft al FL-Center-FR: het is een soundbar, geen center. Ik kan mij zo maar voorstellen dat Sonos vindt dat extra speakers vóór niet nodig zijn. Mede gezien het uitgangspunt van Sonos (dat zo weinig mogelijk speakers lijkt in te houden, zie de soundbars en de in de Era 300 gebouwde hoogtespeakers) en het feit dat Sonos ook al de Amp heeft, zie ik het niet gebeuren dat men extra speakers naast een soundbar zet.