Extra speakers koppelen aan TV Surrounds.

  • 7 November 2022
  • 5 reacties
  • 268 Bekeken

Beste forum leden 

 

nu is mijn volgende vraag betreft surround 

 

ik heb 1 sub , 1 sonos beam aan de tv . 
links achter mij en rechts achter mij sonos one als 

surround , nu vind ik het geluid niet overdreven goed 

betreft zijnde dat ik te veel achtergrond muziek hoor en niet hetgeen wat ze bv op tv zeggen of spelen 

 

ook wou ik eventueel naast mijn tv nog 2 one boxen bijplaatsten en samen met de tv verbinden maar dit is niet mogelijk in de app 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 2
Badge +2

Ik gebruik haast een gelijke combinatie, (Arc met 2 x One maar zonder sub). Ik raad je aan eens bij de instellingen te gaan proberen, daar kun je verhouding heel goed wijzigen. En dan bij Audio van de surroundspeakers. 

 

Ik gebruik haast een gelijke combinatie, (Arc met 2 x One maar zonder sub). Ik raad je aan eens bij de instellingen te gaan proberen, daar kun je verhouding heel goed wijzigen. En dan bij Audio van de surroundspeakers. 

 

Staat bij u ook de one boxen achter u meer gericht ?

ik heb al verschillende dingen geprobeerd maar de boxen geven zo alleen maar achtergrond muziek mee wat er zich afspeelt en vind het niet echt goed had meer verwacht dat wat er gezongen word of gezegd meer synchroon  

Ik heb nog 2 one boxen die ik graag dan bv hierbij wil zetten maar dit gaat dus blijkbaar niet . dan moet ik ze altijd manueel bij voegen als ik tv kijk 

Reputatie 2
Badge +2

Ik gebruik haast een gelijke combinatie, (Arc met 2 x One maar zonder sub). Ik raad je aan eens bij de instellingen te gaan proberen, daar kun je verhouding heel goed wijzigen. En dan bij Audio van de surroundspeakers. 

 

Staat bij u ook de one boxen achter u meer gericht ?

ik heb al verschillende dingen geprobeerd maar de boxen geven zo alleen maar achtergrond muziek mee wat er zich afspeelt en vind het niet echt goed had meer verwacht dat wat er gezongen word of gezegd meer synchroon  

Ik heb bij Audio van Suuroundspeakers: Muziek afspelen, Sfeervol staan. En geëxperimenteerd met de instellingen van Volume TV en Volume van de muziek. Het effect hangt ook erg af van het programma waar je naar kijk: soms is het haast 0.

Wat betreft de extra One’s kan ik je niets over vertellen.

Reputatie 7

Bij muziek kun je de achterspeakers volledig laten meedoen. Je krijgt dan vol stereo uit de soundbar en uit de achterspeakers.

Bij geluid uit TV-bronnen is dat niet zo. Daar krijg je surroundgeluid (applaus, achtergrondmuziek, wegvliegende helikopters, vogeltjes in een park) als de zender 5.1 doorgeeft (in de app zichtbaar) of heel zacht het geluid van de voorspeakers als de zender 2.0 doorgeeft. Dus juist “niet hetgeen wat ze bv op tv zeggen of spelen”. Als je dat verwacht ben je aan het verkeerde adres: dat is niet wat surround doet.

Surround is dus geen oplossing voor de verstaanbaarheid van conversaties op TV.