Vraag

Ethernet kabel lastig, alternatief?

  • 5 June 2024
  • 6 reacties
  • 78 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Goedenavond,

Ik ben al jaren lang een trouwe fan van het sonos systeem. Uiterst tevreden.

Heb hier 2 play 3's, een playbar en een subwoofer.

1 van de play 3's is momenteel aangesloten met een ethernet kabel.
 

Echter nu ga ik verhuizen waarbij het lastig wordt om 1 van de producten aan te sluiten op een ethernet kabel. Er is wel een wifi kabel waar ik iets mee kan, echter om het naar een sonos speaker te krijgen is lastig. Als het niet lukt, dan moet ik iets gaan proberen om het achter de plinten weg te gaan werken.

 

Is er niet tegenwoordig een standalone apparaatje die een stuk kleiner is en het zelfde doet als een speaker?

 

Alvast bedankt voor de info

 


6 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Er is geen absolute noodzaak om één van de apparaten bekabeld aan te sluiten.

Soms helpt het om bij installatie één component tijdelijk bedraad aan te sluiten.

Reputatie 2
Badge

Er is geen absolute noodzaak om één van de apparaten bekabeld aan te sluiten.

Soms helpt het om bij installatie één component tijdelijk bedraad aan te sluiten.

 

ahaa het tijdelijk aansluiten is geen probleem.

Is dit veranderd? Ik meen te herinneren dat het vroeger wel moest, 1 product aangesloten te houden met een ethernet kabel. 

 

Reputatie 7

Nee, hoor. Sinds een jaar of 10 kan Sonos ook gewoon op je wifi.

Wifi is overigens draadloos. Wat is een “wifi kabel” dan?

Sonos leverde inderdaad de Boost (ik heb er ook één) die het zgn. Sonosnet opzet waar de speakers gebruik van maken, net als wanneer je één speaker bedraad aansluit. De Boost is uit productie, maar wellicht nog verkrijgbaar. De nieuwere Sonos speakers (Era 100 en 300) maken geen gebruik meer van Sonosnet, die gaan altijd via wifi.

Reputatie 3
Badge +1

Bestaat Sonosnet nog überhaupt? Ik zie het niet meer terug. Ook de WM indicatie is weg…Mijn Beam zegt nu Audio -ingang. 

Reputatie 7

Ja hoor; mijn hele systeem loopt erop. In  de web app, zie play.sonos.com/nl-nl/web-app, kan ik de Boost wel zien.

Reputatie 2
Badge

Nee, hoor. Sinds een jaar of 10 kan Sonos ook gewoon op je wifi.

Wifi is overigens draadloos. Wat is een “wifi kabel” dan?

Sonos leverde inderdaad de Boost (ik heb er ook één) die het zgn. Sonosnet opzet waar de speakers gebruik van maken, net als wanneer je één speaker bedraad aansluit. De Boost is uit productie, maar wellicht nog verkrijgbaar. De nieuwere Sonos speakers (Era 100 en 300) maken geen gebruik meer van Sonosnet, die gaan altijd via wifi.

 Typ foutje. Had het over een ethernet kabel. 

Maar die zit dus op een vervelende plek om standaard aan te sluiten. 

 

Maar ik ben geholpen, gaan eerst maar het e.e.a. te proberen.

 

Overigens misschien niet helemaal juist om nog een korte vraag te stellen. Maar die nieuwe era speakers, die werken ook gewoon met de playbar/subwoofer? 

Reageer