Era300 bluetooth verbinding Sony tv probleem.

  • 5 April 2023
  • 5 reacties
  • 121 Bekeken

Hallo,

Was verheugd op de bluetooth verbindingsmogelijkheid van de era300 en eigenlijk nu met de nadruk op WAS, want de era300 koppelt wel met de sony KD-55AF8 tv maar geen doorgifte van geluid. De 2 apparaten werken met de laatste firmware update. 
 

Zijn er wat tips of moet ik de era300 terug sturen. 
 

Alvast bedankt. 
 

Groet, Misty

UPDATE: In afwachting van eventuele tips, het systeem aan laten staan en zonder enige bediening, knalt na zo’n half uur toch ineens geluid uit de era300. Heb werkelijk geen idee, waar dit ineens vandaan kwam, maar nu heel tevreden, want het geluid is echt voortreffelijk. 

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7

Geen last van vertraging?

Reputatie 7
Badge +3

Denk dat deze vertraging er niet zal zijn omdat verbinding over Bluetooth loopt. Het is eigenlijk of je naar een koptelefoon luistert en dan gaat over het algemeen ook goed vanaf een tv.

Ik wist niet dat deze mogelijkheid gecreëerd werd door toeging van Bluetooth. Indien dit goed werkt dan zou dit wellicht ook een goede oplossing zijn voor mensen die het tv geluid dichterbij willen hebben. 
Ben benieuwd of @Misty64 verder nog tegen problemen is aangelopen en dus of dit gewoon nu standaard opgepakt wordt.

Nee, totaal geen vertragingen en voorlopig werkt het, op het aanloop probleem na, voortreffelijk. 
 

Het bluetooth loskoppelen en koppelen gaat nu heel soepel, zonder haperingen.  De volumebediening van bluetooth gaat wel via sonos app, heb best wel wat instelmogelijkheden op de sony tv, dus dit is misschien nog wel aan te passen met de afstandbediening van de tv, maar tot op heden nog niet gelukt. 

Reputatie 5
Badge +3

Koppelt alles automatisch als je de tv aanzet? of moet dit handmatig.?

Als je de tv gekoppeld met de era300 uitzet, dan koppelt hij zich automatisch, als de tv wordt aangezet. In mijn geval dus (sony smart), weet niet hoe andere tv’s eventueel geprogrammeerd zijn.