Skip to main content

Goedeavond, Dank voor uw antwoord. U zou het bandje eens af moeten luisteren van het gesprek dat ik had met uw eerste collega uit het telefoongesprek waarin ik mijn ongenoegen uitte over de manier van adverteren door Sonos mbt de Arc Ultra en de compatibiliteit van Sonos' overige componenten. In het vervolg hierop hebben we het wel degelijk over 30 % korting op een set ERA 100 gehad op uw shop site van (ik meen €499). Er is zelfs een bedrag genoemd waarop ik in dat geval zou uitkomen. In de voucher is plots een ander (hoger) bedrag gehanteerd....En nu blijkt ook weer dat de ERA 100 geen Dolby Atmos ondersteund. Weer miskoop dus. Natuurlijk terugsturen kan, vooraf informeren kan ook! Staat ook weer ergens verscholen op uw site als je goed gaat zoeken, als het niet blijkt te werken. Mijn systeem dat ik tot voor een week nog had, is teruggevallen naar een systeem dat ik alleen maar op nivo kan krijgen met wederom hoge aanschafprijzen.  Nog niet eerder meegemaakt dat speakers niet meer worden ondersteund na aanschaf van een  duur component….nu ineens 4 stuks!  

Mvrgrt. Mart van Schijndel.

Dat de era 100 geen Dolby Atmos ondersteunen was vanaf dag 1 bekend. Je kunt ze wel gewoon gebruiken als surround speakers 

En je schrijft dit nu op een gebruikersforum, dus of het zoveel effect op Sonos heeft, vraag ik mij af.

Van de FAQ bij de Era 100 (Era 100: de next-gen boekenplankspeaker voor thuis | Sonos):

De Era 100 doet dan zelf wel geen Atmos, hij ondersteunt het wel. 

Is niet alleen een gebruikersforum. SONOS leest zelf ook mee…...zeggen ze. En dat ze Dolby Atmos vanaf dag 1 niet doen met ERA 100, is mij ook duidelijk….Maar dat had bij aanschaf beter gecommuniceerd kunnen (moeten) worden. Evenals dat de ARC Ultra verschillende componenten niet meer ondersteund. Had ik mijn “oude“ spul gewoon gehouden….Over feitelijke vergissingen van hun kant in uitleg word niet meer teruggekomen. Is gewoon een streek om bij trouwe klanten een extra aanslag in de portemonnee te doen…. Ben al jaren gebruiker van verschillende vele componenten van SONOS met wisselend enthousiasme moet ik helaas stellen. Maar hun vroegere beter bereikbare helpdesk was beter dan nu hun info via de vaak onbereikbare telefoonlijn nu, en met dit gebruikersforum, wat SONOS een hoop gedoe scheelt met zelf inhoudelijk op de zaak terug te komen….Heb dit nog nooit met een uitbrieding meegemaakt.

Ik heb geen recente ervaring met de helpdesk. En ook niet wat jouw verkoopgesprek (?) heeft ingehouden. Geen idee over welke feitelijke vergissingen het hier gaat. Wat had men dan moeten communiceren over die Era 100's? Dat je met 300's betere Atmos krijgt? En je hebt nu toch Era 100's? Wat is dan het belang om te weten dat  dat de ARC Ultra verschillende componenten niet meer ondersteunt?

Meer in het algemeen verbaast het mij vaak hoe weinig onderzoek mensen doen voordat ze grote bedragen uitgeven. 

Ik stop hier mijn inbreng...verhaal ontspoort alleen maar. Maar ik hoop dat volgende kopers van componenten zich inderdaad (vanaf nu) beter laten informeren dat de gang van zaken over uitbreidingen idd niet meer zo vanzelfsprekend is als men dat vele jaren bij SONOS gewend is geweest, en dat het allemaal te koppelen is met geluidswinst verbetering.  En dat had SONOS beter aankunnen (moeten) geven. Maar dan waren er een paar Ultra's minder de deur uit gegaan….

Ik vind ontsporen een zwaar woord. Als ik je eerste post lees, heb ik het gevoel dat ik halverwege in een verhaal val. De post lijkt bovendien niet gericht op het publiek van dit forum maar op Sonos zelf. Inmiddels later posts leg je ook niet echt uit wat er nou precies in jouw geval is misgegaan. Bijvoorbeeld “de gang van zaken over uitbreidingen” is voor mij best vaag. Als je andreren wilt waarschuwen of iets wilt verbeteren kun je beter iets meer uitleggen.

Reageer