Skip to main content
Antwoord

een extra kamer die aangezet word bij de tv kamer hapert constant

• September 27, 2025
  • 12 reacties
  • 99 Bekeken

Bij het afspelen van muziek kan ik alle 4 kamers perfect foutloos laten afspelen (alle bronnen behalve tv ) Word de bron tv of dvd dan hapert de extra kamer die je aanzet. Hetzelfde met een kennis zijn Sonos installatie die totaal verschillend is als de mijne .

verschillende tv , hij de Arc ik de beam2 (heb ook de beam 1 en daarmee doet ie het ook)

alvast bedankt 

John

mvg

Beste antwoord door 106rallye

Wat jij wilt, TV-geluid (want je muziek-DVD loopt via de TV, zo neem ik aan) loopt altijd 75ms voor op andere gegroepeerde speakers. Dat gaat ook om best een grote stream, dus als de verbindingen niet perfect zijn, heb je die extra buffertijd nodig. Of je moet ervoor kiezen om vanaf een andere bron muziek te spelen.

Voor de kwaliteit van de verbindingen zou je inderdaad eens contact kunnen opnemen met Sonos. Maak een diagnose als het weer eens misgaat en bel ze!

12 Reacties

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • September 27, 2025

Ben bang dat het Sonos een beetje boven de pet aan het groeien is. Je leest steeds meer van dit soort verhalen.

Jammer.

106rallye
  • September 28, 2025

Je groepeert dus andere kamers met een kamer die TV-geluid weergeeft? Je zou kunnen proberen om de “Groepsaudiovertraging” wat hoger te zetten. Dat geeft het systeem meer tijd om te bufferen.

• Auteur
  • Novice
  • September 29, 2025

Beste 106rallye,

die groepsaudiovertraging maakt dat het geluid niet meer gelijk loopt en is dus niet aan te horen.

Mvg

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • September 29, 2025

@John1963 Gaat het nu om haperingen of om vertragingen? Sonos is niet/nooit gebouwd om geluid van tv naar andere “kamers” te streamen dan surrounds. Dit levert een vertraging op, waardoor een soort echo ontstaat. Dat is hoe het is en zal je moeten accepteren.
Of gaat het nu om haperingen in muziek wanneer je en tv kijkt en muziek in andere kamers afspeelt? Dit is hoe ik het begrepen had omdat je het hebt over “haperingen”.

• Auteur
  • Novice
  • September 29, 2025

beste erooij,

Die vertragingen treden op als ik de aanpassing probeer die 106rallye voorstelt.

Het probleem is perfect beschreven in mijn eerste bericht.

Als sonos niet gebouwd is om tv of dvd geluid naar andere kamers te streamen waarom is het dan mogelijk?

mvg.

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • September 29, 2025

Om muziek af te spelen in verschillende ruimtes wellicht. De meeste mensen luisteren graag naar de tv met het beeld erbij en hebben geen behoefte om tv geluid elders te horen. 

Maar het gaat dus over vertraging in het geluid en niet over haperingen. Haperingen zijn kleine stops in het geluid. Dat zou in principe niet moeten en zou mogelijkheden kunnen duiden op problemen binnen het netwerk. Hiervoor zou je een diagnose van het systeem kunnen maken en contact kunnen opnemen met Sonos om deze te laten uitlezen.

• Auteur
  • Novice
  • September 29, 2025

Beste rooij,

zoals reeds gezegd staat het probleem perfect beschreven in mijn eerste bericht. Het gaat dus wel degelijk om haperingen ! (daar kwamen ook nog vertragingen bij als ik het voorstel van iemand in een vorig bericht probeerde)

Als ik een muziek dvd opzet hoeft niet iedereen voor de tv te blijven zitten om de muziek te luisteren ….. de mensen in de keuken kunnen dan ook mee genieten.

Mvg

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • September 29, 2025

Je geeft steeds aan dat je het zo goed hebt weergegeven, maar ik wijs je erop dat haperingen niet normaal zijn, maar een vertraging in het geluid wel. Aan de vertraging valt niets te doen, vwb de haperingen kan je contact opnemen met Sonos omdat er dan toch iets mis lijkt te gaan in de verbindingen.

In je oorspronkelijk bericht beschrijf je alleen de haperingen (is verkeerd gedrag van Sonos), later beschrijf je vertragingen (is normaal gedrag van Sonos, of je dat nu wilt of niet).

• Auteur
  • Novice
  • September 29, 2025

Wel beste Erooij,

Ik vind ook dat die haperingen niet normaal zijn en ik heb ook in het eerste bericht beschreven dat een kennis van mij met een totaal andere Sonos installatie met een totaal andere tv hetzelfde probleem ervaart. Dus ik vermoed dat wij echt niet alleen zijn.

Ik hoopte dat hier iemand hier een oplossing zou kunnen bieden.

Mvg.

Ronald22
Forum|alt.badge.img+3
  • Rising Star
  • September 29, 2025

Hier werkt het wel zoals je beschrijft. Als ik een concert of muziek luister op de tv kan dat gewoon afgespeeld worden in de keuken/eetkamer/slaapkamer/badkamer

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • September 29, 2025

Wel beste Erooij,

Ik hoopte dat hier iemand hier een oplossing zou kunnen bieden.

Mvg.

En ook dat heb ik al beschreven. Maak een diagnose en bel met Sonos. Zij kunnen deze uitlezen en zien wat er op het moment van de haperingen gebeurt. Niet geschoten is altijd mis en wellicht zien zij iets waar je zelf nog niet aan hebt gedacht.

Zoals ​@Ronald22 aangeeft, de één heeft wel problemen en de ander niet. Netwerken zijn moeilijk vergelijkbaar maar omdat Sonos je systeem kan “uitlezen” is dat een mooi begin om te proberen.

106rallye
  • Antwoord
  • September 29, 2025

Wat jij wilt, TV-geluid (want je muziek-DVD loopt via de TV, zo neem ik aan) loopt altijd 75ms voor op andere gegroepeerde speakers. Dat gaat ook om best een grote stream, dus als de verbindingen niet perfect zijn, heb je die extra buffertijd nodig. Of je moet ervoor kiezen om vanaf een andere bron muziek te spelen.

Voor de kwaliteit van de verbindingen zou je inderdaad eens contact kunnen opnemen met Sonos. Maak een diagnose als het weer eens misgaat en bel ze!