Beantwoord

een 3e sonos one sl toevoegen aan surround system

  • 16 September 2023
  • 5 reacties
  • 132 Bekeken

Hallo, 

ik heb een sonos beam aangesloten aan mijn tv en twee sonos one sl’s om surround system te creëren. Nu wil ik een 3e toevoegen maar dit lukt mij niet in dezelfde kamer. Dus nu heb ik het toegevoegd aan de eetkamer. 
 

met muziek afspelen weet ik hoe alle speakers tegelijkertijd kan afspelen. Maar ik wil juist dat als ik tv kijk ik ook het geluid vanuit de 3e box wil horen. 
 

Groeperen is geen optie. Dan staat er dat ik daarvoor minimaal 3 kamers nodig heb. help! 

icon

Beste antwoord door 106rallye 17 September 2023, 10:59

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7

Een surroundset bestaat uit een vaste set speakers. Sonos kent geen set met drie surroundspeakers (andere fabrikanten ook niet trouwens).

Groeperen kan wel, maar niet met groepen die je een naam geeft (waar jij kijkt). Als je maar twee “kamers” hebt is er maar één groep mogelijk en heb je dus geen groep met een naam nodig - en dat kan dus niet. Zie https://support.sonos.com/nl-nl/article/group-and-ungroup-rooms

Je 2e alinea snap ik niet zo goed. Ik heb de pagina ook al gezien. 
 

hoe kan ik dan wel groeperen? Moet ik de kamer met mijn beam en twee boksen lostrekken van elkaar? 

Zet bij instellingen en dan systeem de instelling: Uit groep bij Aut. afspelen op Uit

Reputatie 7

@Ron H Nee, dat is als je een groep uit elkaar wilt trekken. 
 

@Lola1991 Even recapituleren. Je hebt een Beam en twee One SL’s in één “kamer” in de Sonos app. Je hebt een andere One SL toegevoegd aan je systeem, die in een eigen “kamer” staat in de Sonos app. Klopt dat?

Nu wil je beide “kamers” groeperen. In principe kies je dan voor de surround “kamer” en tik je op het vierkantje dat ik hieronder heb omcirkeld:

 

Wat is nou het probleem?

 

Eén waarschuwing: bij TV-geluid is de gegroepeerde speaker 75ms uit sync.

@106rallye dank!!!!! Dat is precies wat ik wilde en nodig had. 
 

en mbt je waarschuwing, ik hoor het amper. Iig hartstikke bedankt