Beantwoord

Echo/vertraging bij radio luisteren alleen op 2x play 1 als surroundspeakers

  • 11 December 2019
  • 10 reacties
  • 610 Bekeken

Ik heb al een paar jaar een Sonos opstelling in gebruik. Tot voor kort geen problemen. TV kijken gaat via de woonkamer opstelling. 

  • In de woonkamer een playbar, sub en 2 x play 1 
  • In de keuken een play 1 
  • In de werkkamer een play 1
  • In de meterkast nog een Boost

Bij aanzetten TV is alleen de groep woonkamer actief.

Bij muziek luisteren (radio) zijn alle kamers gekoppeld tot 1 groep.

Pas de laatste weken ontstaat er een echo bij luisteren naar Radio via TuneIn. Echo (vertraging) zit op de twee play 1’s in de woonkamer die als surround zijn aangesloten. Na stoppen van de muziek en weer starten is de echo weer verdwenen. Probleem is dus heel snel en simpel te verhelpen, maar toch.

Ook valt regelmatig TuneIn radio een paar seconden weg. Wifi-verbinding lijkt niet stabiel genoeg.

Heb al van kanaal geswitcht, maar dat helpt niet echt. Wat wel?

Op een van de sonos producten in de woonkamer een netwerkkabel steken? Boost is dan ook overbodig.

icon

Beste antwoord door Tim S 9 January 2020, 14:44

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

10 Reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hoi JH1968,

Had graag een diagnose gezien van je installatie, het liefst aangemaakt binnen 20 minuten nadat je het probleem ervaart.

Zie het diagnose nummer graag tegemoet.

Hierbij het diagnosenummer: 1534781957.

Diagnose verstuurd op moment dat het echo-probleem zich voordoet.

Na stoppen geluid en weer starten is het probleem direct verholpen. 

Reputatie 5
Badge +3

Dank je wel voor de diagnose.

We zijn bezig om een probleem te onderzoeken en op te lossen. Dit probleem dit zich voor wanneer een Playbar onderdeel is van een groep maar niet de leider.

Als tijdelijke oplossing raden we je aan om de groep op te heffen. Hierna maak je opnieuw een groep aan door bij de Playbar, Woonkamer, op groep te drukken en de gewenste speakers hieraan toe te voegen.

Ik hoor graag of dit de oplossing is voor je probleem.

Dank voor je bericht.

Ik ga een en ander proberen. 

Goede middag,

ik heb hier sinds kort hetzelfde probleempje, vroeger nooit voorgehad.  Die ‘echo’ is wel ergerlijk, en telkens opnieuw afzetten en terug aanzetten is nogal vervelend.  In het begin loopt het goed, na enige tijd begint een echo tussen de play.bar en de play1 sourroundspeakers.

Reputatie 7
Badge +2

Heb mogen vernemen dat met software update 10.6.1 welke 7 Januari is aangeboden, de problemen omtrent het stoppen of niet synchroon lopen van de surround speakers is opgelost.

Je zou dus weer een groep moeten kunnen opzetten vanuit elke kamer, ipv alleen vanuit de soundbar.

We horen uiteraard graag, als de problemen wel nog aanwezig blijven terwijl software versie 10.6.1 aanwezig is op het Sonos systeem.

Het liefst dan met een diagnose kort aangemaakt nadat het probleem zich voordoet.

Vooralsnog, gaan we er vanuit dat we iedereen veel plezier kunnen wensen van hun systeem, zonder de problemen die je mogelijk eerder heeft mogen ervaren.

Excuses voor het ongemak dat dit veroorzaakt kan hebben, en bedankt voor het geduld.

Hoi Tim S!

Dank voor je bericht. Met de update is inderdaad het probleem nu verholpen.

Thxs!

 

 

Badge

Hoi Tim S!
Kennlijk heeft de software update bij mij nog niet het gewenste resultaat opgeleverd daar vanmiddag, 11 januari, mijn surroundspeakers (2x play one) bij het afspelen van audio weer niet synchroom liep met mijn playback en dus een echo veroorzaakte. Mijn systeem is up to date met de  10.6.1 software. 

Reputatie 4
Badge +3

Hoi Tim S!
Kennlijk heeft de software update bij mij nog niet het gewenste resultaat opgeleverd daar vanmiddag, 11 januari, mijn surroundspeakers (2x play one) bij het afspelen van audio weer niet synchroom liep met mijn playback en dus een echo veroorzaakte. Mijn systeem is up to date met de  10.6.1 software. 

Vervelend om te horen dat je er nog problemen mee ervaart.

Zou je anders een diagnose willen versturen wanneer het gebeurt?

Dan kijken we er graag even naar voor je.

Badge

Hoi Tim S!
Kennlijk heeft de software update bij mij nog niet het gewenste resultaat opgeleverd daar vanmiddag, 11 januari, mijn surroundspeakers (2x play one) bij het afspelen van audio weer niet synchroom liep met mijn playback en dus een echo veroorzaakte. Mijn systeem is up to date met de  10.6.1 software. 

Vervelend om te horen dat je er nog problemen mee ervaart.

Zou je anders een diagnose willen versturen wanneer het gebeurt?

Dan kijken we er graag even naar voor je.

Hoi Mark,

ik begrijp dat wanneer de echo weer plaats vindt, moet ik op dat moment een diagnose verzenden. 

Dat zal ik doen...