Beantwoord

Echo bij tv geluid

  • 29 November 2020
  • 8 reacties
  • 1605 Bekeken

Sinds dit weekend heb ik een beam en 2 one’s.

Ik heb de one’s als stereo paar ingesteld en niet als dolby systeem, dit omdat ik ik in het verleden 2 extra luidsprekers had staan en dit prettig vind om naar te luisteren.

Het geheel (Beam + one’s) heb ik in de app gekoppeld

Bij het TV geluid hoor ik een dikke echo.

Stel ik via de app de beam het geluid van de one’s of de beam naar 0 dan klinkt het goed. Zet ik ze weer beide aan dan is de echo er weer.

Via Spotify klinkt het geluid goed en is er geen echo.

Ook valt mij op dat als ik het volume via de app bedien zowel de beam als de one’s harder of zachter gaan. Doe ik dit via de gekoppelde afstandbediening van de tv dan verandert alleen het geluid van de beam en niet van de one’s.

Het geheel heb ik via netwerkkabel aangesloten en niet via WiFi

Iemand een idee hoe dit op te lossen? 

icon

Beste antwoord door Erooij 30 November 2020, 13:30

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

8 Reacties

Reputatie 7

Wat je beschrijft klopt precies. De echo wordt veroorzaakt door het bufferen dat Sonos nodig heeft en in een groep reageert alleen de Beam op de afstandsbediening. Daar is niets aan te doen; het hoort bij het systeem.

Als je de echo niet wilt moet je de One’s toevoegen als surrounds. Dat zou ook bekabeld moeten werken, maar normaal gaat dat via een dedicated 5Ghz-verbinding die sneller is dan de gewone wifi die dat bufferen nodig heeft.

Oke duidelijk.

Als ik de one’s als serround speakers aanmeld dan geven ze geen geluid maar hoor ik enkel de beam.

In de app staan ze keurig gekoppeld, Woonkamer beam +LS +RS

Reputatie 7

Dat betekent dat ze zijn toegevoegd als surrounds. Als je dan bij TV-geluid niets hoort kun je eens de instellingen van je TV en eventuele KPN- of Ziggokastje checken. Die moeten zoveel mogelijk op Dolby Digital (zonder +) staan voor surround.

Reputatie 7
Badge +3

En wanneer dat gelukt is dan kan je eventueel ook nog het volume vanuit de app wat meer naar je surrounds zetten bij tv-kijken

 

Bovenstaande is wel duidelijk wat betreft de (on)mogelijkheden van een Beam met 2 One’s en de wens van een stereogeluid voor de Tv over de One’s

Op zich blijf ik een “ouderwets” stereogeluid over de twee One’s prettiger om naar te luisteren, het geeft mij net wat meer rust dan bij een serround geluid.

Stel dat ik de Beam voor een Amp vervang, kan ik de Amp dan aansturen dmv HDMI vanuit de tv zodat ik over de 2 One’s weer gewoon Stereo geluid hebt welke via de afstandbediening van de TV te bedienen is maar ook via de App en kan ik er dan ook gewoon muziek via Spotify naar toe streamen?

 

Reputatie 7
Badge +3

Dan kan je toch ook alleen de Beam gebruiken?

 

Klopt, maar het kan aan mij liggen maar ik vind het stereo geluid van 2x de one lekkerder klinken dan 1x de beam..

De amp zou dan enkel gekocht worden voor wat meer bedieningsgemak...mits deze Amp reageert op de afstandbediening van de tv

Reputatie 7

De bediening van de One's via de afstandsbediening gaat alleen als ze als surrounds gekoppeld zijn met een soundbar (bij jou de Beam) of de Amp. De Amp heeft twee passieve speakers nodig, maar maakt bij TV-geluid zelf een virtuele centerspeaker aan.

Ik zou toch eens ergens gaan luisteren als ik jou was…..