Dolby Digital 5.1

  • 29 April 2023
  • 6 reacties
  • 325 Bekeken

Ik heb Sonos Arc, 2 playones en sub. Alsmede LG tv 55NANO866NA. Als ik een film bekijk op Skyshowtime dan wordt alleen Dolby 2.0 doorgeven ipv 5.1. Kijk ik naar Disney+ of HBO Max dan wordt wel 5.1 surround of Dolby Atmos doorgegeven. Volgens Skyshowtime ligt het aan mijn apparatuur maar dat betwijfel ik. Heeft iemand hier ervaring mee?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Geeft skyshowtime dan wel DD5.1 door, of wellicht kan je dat aanpassen in hun app?

Ik betwijfel of ze wel DD 5.1 doorgeven. Daar heb ik ze over benaderd. Ze reageerden daarop dat ze wel 5.1 doorgeven. Er wordt zelfs mee geadverteerd. In de app kan je niks aanpassen. 

Reputatie 5
Badge +3

Lees op een ander forum dat ze wel reclame maken voor 5.1 maar je krijgt alleen stereo geluid. 

Reputatie 7
Badge +3

Een wel heel cryptische omschrijving bij Skyshowtime.

”Ik kan niet luisteren naar SkyShowtime in Dolby Digital 5.1 op mijn tv

Als je SkyShowtime-inhoud bekijkt op een tv die geen ingebouwde Dolby Digital 5.1-surroundsound bevat, wordt alleen Dolby Digital 2.0 geluid afgespeeld. “
 

Ik vraag mij af of er tv’s bestaan die geluid kunnen omzetten naar 5.1 . Wat mij betreft is het duidelijk dat het DD2.0 is. Sonos speelt wat het ontvangt.

 

Die onzinnige opmerking dat het aan mijn tv zou liggen heeft skyshowtime mij ook als reactie gegeven. Ze adverteren met DD 5.1 maar zenden uit in stereo! 

Reputatie 7

Er zit weldegelijk verschil in wat SkyShowtime op verschillende platforms biedt - in die zin zou je kunnen zeggen dat het wel aan je TV ligt.

Zie ook de discussies hier: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2133238/33

Volgens mij wordt daar besproken dat bijvoorbeeld Top Gun Maverick op sommige TV’s niet maar op de Nvidia Shiled wel 5.1 is.

Hier wat off topic maar SkyShowtime is echt een gemiste kans - prachtige van 4k en 5.1 voorziene series (Yellowstone, 1883, 1923) worden in Nederland liefdeloos in HD en 2.0 gestreamd. Echt doodzonde.