Ik heb recent een nieuwe TV aangeschaft, de Samsung 65QN95A. Ook heb ik besloten om mijn oude Beam te vervangen voor een Arc. Nu hebben wij beneden een Sonos Arc, 2x one SL en een Sub G3 staan.
Echter na het instellen kwam ik erachter dat zowel Netflix als Disney geen Atmos doorgeven (via de app) ook voor prime geldt die laat ik er even buiten (tot mijn weten heeft die geen Atmos titels).
Zowel bij Disney als Netflix geven ze Dolby Atmos teken aan. Maar als ik dan een Atmos titel aanvink gaan deze beide terug naar Dolby Digital PCM 5.1 Over Netflix las ik het 1 en ander maar onze setup beneden bestaat ook uit een Samsung TV en geeft wel bij exact dezelfde titel een Atmos signaal door.
Alle instellingen staan goed, heb de apps al opnieuw geïnstalleerd (op de tv) en heb de Sonos Arc opnieuw ingesteld. Het enige verschil dat ik heb met onze setup in de woonkamer is dat ik geen Sonos Sub heb.
Mij Xbox Series X geeft vervolgens wel weer een Atmos signaal door. Daar doet Netflix dan wel weer Atmos op maar Disney dan weer niet. Maar de Dolby Acces app waarmee de Atmos demo's hebt, schakeld dan ook weer terug naar Dolby Digital PCM 5.1
Is een Sonos Sub benodigd om Atmos af te spelen? Mocht dit niet het geval zijn, is er misschien iemand die mij kan vertellen waarom dit niet werkt? (Of helpen )