Beantwoord

Dolby Atmos on a SONOS Arc without a supported TV

  • 13 May 2021
  • 2 reacties
  • 637 Bekeken

Hello,

I have

  1. PS4 (Does support Dolby Atmos acording to Sony)
  2. SONOS Arc + Sub g3 + 2x One SL
  3. Philips 49pus7101/12 (Doesn't support Dolby Atmos acording to Phillips)

I would like to listen to Dolby Atmos while watching to a Blu Ray Dolby Atmos movie.

The porblem is that my Tv doesn't support audio above Dolby Digital 5.1.

I know that a PS4 only supports Dolby Atmos over Dolby Digital Plus instead of Dolby True HD, but still it is Atmos.

I was thinking about a splitter between my PS4 and Tv, so i can connect the Arc directly to the PS4 and stil getting Audio and Video because a PS4 only has one HDMI out.

Does someone know how a HDMI to HDMI and ARC splitter is called?

If these things don't exist, will my Arc keep working if i plug it in from a normal splitter? (no arc but video out)

If anybody has another solution i would like to hear it.

icon

Beste antwoord door 106rallye 13 May 2021, 12:19

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Reputatie 7

Dit is het Nederlandstalige Sonos-forum, dus antwoord ik in het Nederlands.

De Arc moet (net als de Beam) op een HDMI-ARC-aansluiting worden aangesloten. Gewone apparaten als de PS4 of een BD-speler hebben zo'n aansluiting niet. Een gewone splitter helpt dan dus niet: daar kun je geen HDMI-ARC mee "verzinnen".

Je TV geeft, zo begrijp ik, ook geen Atmos door aan de Arc. Voor Atmos op een TV zonder eARC wordt meestal verwezen naar de HDFUry Arcana: Hdfury Arcana the World First eARC HDMI2.1 adapter! | Jij zou deze gebruiken om DD+ van je PS4 buiten je TV om naar je Arc te krijgen. Ik weet niet of dat mogelijk is, maar je zou daar eens naar kunnen kijken (en hier publiceren wat je geleerd hebt).

Je zegt te weten dat de PS4 DD+ met Atmos ondersteunt, maar weet je ook of dat tevens voor de apps (Netflix, Disney+, Prime) geldt die je wellicht zou willen gebruiken? En voor Blurays die je af wilt spelen? Of mogelijk enkel voor games?

Dit is het Nederlandstalige Sonos-forum, dus antwoord ik in het Nederlands.

De Arc moet (net als de Beam) op een HDMI-ARC-aansluiting worden aangesloten. Gewone apparaten als de PS4 of een BD-speler hebben zo'n aansluiting niet. Een gewone splitter helpt dan dus niet: daar kun je geen HDMI-ARC mee "verzinnen".

Je TV geeft, zo begrijp ik, ook geen Atmos door aan de Arc. Voor Atmos op een TV zonder eARC wordt meestal verwezen naar de HDFUry Arcana: Hdfury Arcana the World First eARC HDMI2.1 adapter! | Jij zou deze gebruiken om DD+ van je PS4 buiten je TV om naar je Arc te krijgen. Ik weet niet of dat mogelijk is, maar je zou daar eens naar kunnen kijken (en hier publiceren wat je geleerd hebt).

Je zegt te weten dat de PS4 DD+ met Atmos ondersteunt, maar weet je ook of dat tevens voor de apps (Netflix, Disney+, Prime) geldt die je wellicht zou willen gebruiken? En voor Blurays die je af wilt spelen? Of mogelijk enkel voor games?

 

Beste 106rallye,

Als eerste mijn excuses, ik dacht dat dit een internationaal forum was.

Ten tweede: Bedankt, nu weet ik dat een gewone splitter geen zin gaat hebben.

Ten derde: Het klopt dat mijn Tv Atmos niet ondersteunt en/of niet doorgeeft. De splitter die u heeft genoemd is inderdaad het type splitter wat ik zoek, maar ik zocht een splitter omdat een reciever zo duur was dat ik beter een nieuwe Tv kon kopen, en blijkbaar is dat bij dit type splitters hetzelfde verhaal. Kunt u niks aan doen en weet nu in ieder geval hoe het zit.

Tot slot: Ik maak op dit moment geen gebruik van streaming services en zelfs als ik dat zou doen kan mijn Tv Atmos niet naar de Arc sturen. Hoewel sommige streaming services ook op de PS4 beschikbaar zijn. Verder speel ik niet zo heel veel games op de PS4.

 

In ieder geval enorm bedankt.