Beantwoord

dolby atmos maar app geeft stereo pcm aan

  • 31 December 2022
  • 6 reacties
  • 1654 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Ik heb de LG C2 55 inch oled tv met HDMI eARC en gebruik de apple TV 4k. 
Heb de hdmi kabel van de sonos arc uiteraard in de hdmi eARC zitten  

maar als ik muziek of een film met dolby atmos afspeel geeft de app van sonos bij tv aan dat het stereo pcm afspeelt! 
zie afbeelding 
 

hoe kan dit? 
 

 

icon

Beste antwoord door RichieK 31 December 2022, 18:29

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 2
Badge +2

@RichieK, ik heb zoiets ook aan de hand gehad. Na uitzoekwerk bleek het bij mij toch aan de contentprovider te liggen. Want als de Sonos app stereo pcm aangeeft, dan is het signaal ook echt slechts stereo.
Zodat ik goed kan meedenken: jouw atv4k is met hdmi kabel verbonden aan je LG tv. En vanuit de tv gaat de Sonos kabel vanuit de eArc uitgang naar jouw Sonos device (welke is dat? Een Arc of een Beam?) En welke app op je atv4k gebruik je als bron? 

Reputatie 1
Badge

Het signaal gaat via de eARC hdmi naar de sonos Arc. En welke app ik ook gebruik (apple music, Netflix, HBO, Prime of Disney) de Hdmi kabel van de eARC naar de arc is die bij de arc werd meegeleverd en de hdmi van de apple tv is een high speed hdmi kabel. 

Reputatie 7

Heb je de TV op pass though staan?

Reputatie 1
Badge

Heb je de TV op pass though staan?

Wat bedoel je met pass though ?

geluid is ingesteld op externe boxen en niet via de boxen van de tv zelf. En dus via hdmi earc 

Reputatie 7

Meestal zijn er meer geluidsinstellingen mogelijk op een TV, wellicht bij “Geavanceerd” of zo. De TV kan ook instellingen maken voor de met HDMI via eArc aangesloten speakers. Eén van die instellingen is pass through (of een Nederlandse term daarvoor): de TV past dan de geluidstream niet aan. Kijk dus eens bij de geluidsinstellingen van je TV.

N.B. Bij Netflix is wel het duurste abonnement vereist voor Atmos.

Reputatie 1
Badge

Ik ben er achter en heb het op kunnen lossen met dank aan de tips hier. 
 

het blijkt dat ik bij de LG C2 de earc ook nog moet activeren/aan zetten. En dan inderdaad de uitvoer van de HDMI op “passeren” zetten. En nu geeft sonos app dolby digital of dolby atmos weer. 
 

bedankt voor de tips hier want daardoor is het opgelost!